تعمیر گیربکس ام جی 550

یک خودرو سواری چینی که متعلق به شرکت ام جی موتور است و اولین سری از معرفی این خودرو در سال 2012 میلادی می باشد و این خودرو در کشورهای گوناگون دنیا و در ایران توسط شرکت ویرا موتور به بازار ارایه شده است. این خودرو از یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک از نوع دو کلاچه تر برخوردار است و کیفیت خوبی دارد.

 

 

علایم خرابی گیربکس ام جی 550

 

اولین مورد از علل خرابی گیربکس این خودرو را می توان به تاخیر در تعویض دنده هنگام حرکت اشاره کرد که هنگام حرکت خودرو عمل تغییر دنده به کندی صورت می گیرد و گیربکس خودرو شما در این حالت نیاز به تعمیر دارد.

 

دومین مورد از علت های خرابی در گیربکس اتوماتیک این خودرو بحث صداهای غیرعادی از سمت گیربکس می باشد که علت های فراوانی دارد و باید توسط متخصص تعمیر گیربکس ام جی بررسی و علت به شما اعلام شود که باز هم بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید.

سومین ایراد و خرابی گیربکس این خودرو را می توان به نشت روغن گیربکس اتوماتیک ربط دارد که بعد از مدتی از قسمت گیربکس خودرو شما نشتی رخ می دهد و نیاز هست که این نشتی رفع شود که تغمیر آن هزینه سنگینی ندارد.

هربنه تعمیر گیربکس ام جی 550

 

سوال تکراری و همیشگی مالکین خودروهای اتوماتیک بحث تعمیر هزینه گیربکس هست و پاسخ به این سوال مشکل هست چرا که هزینه تعمیر گیربکس ام جی 550 یا خودرهای دیگر اتوماتیک به شدت خرابی قطعه ها بستگی دارد و تکنسین فنی گیربکس اتوماتیک تا خودرو را مشاهده و مورد بررسی قرار ندهد نمی تواند قیمت دقیقی به شما اعلام کند لکن شما بعد از مراجعه به تعمیرگاه می توانید بعد از دستگاه زدن و اعلام مشکل به صورت رایگان از تکنسین راجب هزینه های حدودی اطلاعاتی کسب کنید و جواب سوال خود را پیدا کنید.

 

فازهای تعمیر گیربکس اتوماتیک

 

عیب یابی گیربکس اتوماتیک : اولین مورد برای رفع مشکل گیربکس خودروی شما مبحث عیب یابی دقیق و فنی است و این کار توسط یک تکنسین متخصص آشنا و با تجربه به گیربکس اتوماتیک توسط دستگاه های تخصصی صورت می گیرید و ایراد خودرو به شما اعلام می شود.

 

تعیمر یا تعویض قطعات معیوب : اگر تکنسین گیربکس اتوماتیک تشخیص دهد که قطعات معیوب مد نظرش باید تعویض گردند در این مرحله قطعات اورجینال شرکتی تهیه و بر روی گیربکس خودرو شما نصب می شوند.

تست گیربکس و دستگاه :پس از سوارکردن گیربکس اتوماتیک بر روی خودرو ام جی شما باید گیربکس توسط دستگاه های تخصصی تنظیم شود و بعد از آن تست رانندگی صورت می گیرید و اگر مشکلی نباشد و عملکرد خودرو صحیح باشد برای تحویل به شما اقدام می گردد.

 

افزایش طول عمر گیربکس ام جی 550

 

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که مایلید طول عمر گیربکس و قطعات آن را افزایش بدید بهتر است از سرویس های دوره ای گیربکس قافل نشوید و روغن آن را به صورت منظم طی کیلومتر توصیه شده تعویض کنید.

همچنین نکته مهم دیگر در نگهداری این مدل گیربکس اتوماتیک دوری از رانندگی نامناسب و پرشتاب است زیرا تعویض ناگهانی دنده باعث آسیب به گیربکس خودرو می شود و بهتر است زمان تغییر دنده پای خود را روی پدل گاز نزارید که از این عمل بپرهیزید.

اگر کوچک ترین مشکلی در زمان حرکت یا توقف خودرو احساس کردید بهترین کار مراجعه به تعمیرگاه و بررسی ایراد توسط تکنسین گیربکس اتوماتیک است زیرا با این عمل جلوی ضرر و زیان زیاد به گیربکس خودرو را میگیرید.

5/5 - (6 نظر)