تعمیر گیربکس چری

اگر در حال مطالعه مطالب این صفحه هستید به احتمال زیاد شما یکی از خودرو های برند چری مثل آریزو 5، تیگو 5 یا تیگو 7 را دارید که گیربکسش خراب شده است، اگر صدای تقه زدن میشونید یا احساس لرزش دارید، حتی صدای زوزه هنگام حرکت، نشتی روغن، جابه‌جایی و تعویض سخت دنده‌ها، گاز هرز، روشن‌شدن چراغ چک و بوی سوختگی از گیربکس نشان می‌دهد که گیربکس خودروی شما نیاز به تعمیر دارد.

“همین حالا با ما تماس بگیرید”

آدرس: تهران،میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تلفن: 09351624062-09124787165

تعمیر گیربکس چری

 

بهتر است بدانید که شرکت چری یکی از شرکت‌ های فعال در حوزه تولید انواع خودروهای سواری چینی هست و ماشین‌های تولیدی این شرکت بین اقشار مختلف جامعه محبوبیت زیادی دارد. مثل خیلی از ماشین‌های دیگه چری هم گاهی از نظر گیربکس به مشکل می خورد و قطعاتش به تعمیر احتیاج پیدا می‌کند. اما از آنجایی که این خودرو تولید کشور خودمان نیست و قیمت قطعات گیربکس آن و … گران هست.

پس لازم است از این ماشین به‌خوبی مراقبت و هر زمان که نیاز هست تعمیر شود به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم در این مطلب اطلاعات لازم در مورد تعمیر گیربکس چری رو در اختیار شما قرار بدیم. پس اگر شما هم دوست دارید از این اطلاعات آگاه بشید و از چری خودتون به نحو احسن مراقبت کنید تا پایان با ما همراه باشید.

 

تعمیرکار گیربکس چری

قبل از اینکه به سراغ نکات لازم در خصوص تعمیر گیربکس چری بریم بد نیست به‌صورت کلی با گیربکس و عملکرد آن آشنایی مختصری پدا کنیم. گیربکس که به آن جعبه‌دنده یا مغز خودرو هم میگن یکی از قطعات مهم و حیاتی در هر ماشینی هست. این قطعه مهم و گرون گشتاوری که توسط ماشین تولید می‌شود رو به چرخ‌ها انتقال می‌دهد و درواقع به راننده کمک می‌کند تا ماشین را با هر سرعتی که در حال رانندگی آن باشد کنترل کند.

گیربکسی که در ماشین‌ های مختلف به کار میرود یا به‌ صورت دنده‌ای و یا به‌ صورت اتوماتیک است. مدل گیربکسی که شرکت چری برای خودروهای تولیدی خودش تعبیه کرده و توسط ما تعمیر می شوند از نوع گیربکس اتوماتیک هست. این گیربکس نیاز به مراقبت و بررسی مداوم دارد و چون حساس و گران قیمت است باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای متخصص و متعهد تعمیر و سرویس شود که در مجموعه تعمیرگاه گیربکس باز شما بابت تعمیرکار گیربکس چری خیالتان راحت است.

 

سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک چری

توصیه ما به افرادی که صاحب خودرو چری هستند این است که به طور مرتب خودرو خود را سرویس کنند و سعی کنند گیربکس و بقیه قسمت های حساس را در کارواش شستشو نکنند و طبق توصیه ماشین‌ های چری هر 20000 تا 45000 کیلومتر احتیاج به سرویس و تعویض روغن دارد و باید انجام بدید.در صورت مواجه شدن با هر ارور، خطا و عیبی در اولین فرصت برای رفع آن به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

علائم خرابی گیربکس ماشین های چری

گاهی علیرغم انجام تمامی مراقبت‌ها و سرویس‌های دوره ای گیربکس چری دچار مشکلاتی می‌شود و به تعمیر احتیاج پیدا می‌کند که امری عادی است و ما لیستی از این خطاها و مشکلات رو در پایین برای شما بیان می‌کنیم، تا در مواقع ضروری بتونین هوشمندانه‌ تر عمل کنید.

 

تقه زدن گیربکس: تقه زدن گیربکس معمولاً ناشی از ایرادات و مشکلات برقی ماشین هست. اما مواردی مثل میزون نبودن فشار روغن گیربکس و خرابی و پارگی دسته‌موتورهای گیربکس هم می‌تونه باعث ایجاد این مشکل بشه.

 

نشتی روغن در گیربکس: هر زمان که روغن گیربکس چری شما دچار نشتی شد باید سریعاً اون رو بررسی و اگر رنگ اون تیره شده بود و لازم بود، تعویض کنید. معمولاً گیربکس ماشین‌های چری هر 20000 تا 45000 کیلومتر احتیاج به سرویس و تعویض روغن داره.

 

زوزه کشیدن گیربکس: اگر گیربکس‌های ماشین زوزه می‌کشید ممکن یا صدای فشار روغن باعث اون شده باشه و یا دنده‌های دیفرانسیل و دنده سیاره‌ای خراب باشه.

 

خلاص شدن گیربکس: گاهی وقت‌ ها گیربکس‌ های ماشین خودبه‌خود خلاص می‌شن. در این صورت ممکن دنده اویل پمپ بریده باشه، توربین خراب شده باشه، پلوس هرز رفته باشه، روغن گیربکس خالی شده باشه و یا چرخ‌دنده‌های گیربکس خراب باشه.

 

هرز خوردن گیربکس‌های چری: این مشکل آغل به دلیل کم بودن روغن گیربکس، نرسیدن روغن کافی به پشت کاسه کلاچ‌ها و فرسودگی و خرابی صفحه کلاچ‌ها ایجاد می‌شه. پس در صورت هرز خوردن بهتر این موارد بررسی بشه.

 

گیرکردن دنده در وضعیت پارک: اگر در وضعیت پارک دنده ماشین گیر کرد ممکن مشکلاتی مثل خالی بودن باطری، خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن داخلی اهرم تعویض دنده گیربکس و یا خرابی سلکتور رو وجود داشته باشه.

 

سروصدای ماشین در حالت خلاص: اگر دنده ماشین در حالت خلاص صدای زیادی بده معمولاً ناشی از کثیفی و کم بودن سطح روغن گیربکس هست. بنابراین بهتر سطح و تمیزی روغن گیربکس در اولین فرصت بررسی بشه. در صورت نبود مشکل در روغن بهتره قطعاتی مثل بلبرینگ، زنجیر دنده عقب و یا دنده‌ها بررسی بشن.

 

احساس بوی سوختگی: این بو به خاطر عوض نکردن روغن در زمان تعیین شده اتفاق می‌افته. در این شرایط باید روغن در اولین فرصت تعویض بشه.

 

لرزش خودرو هنگام حرکت: این مشکل به دلیل خرابی دسته موتور، بکسباد کردن صفحه کلاچ و خرابی پلوس اتفاق می‌افته. این مشکلات همگی بهتر بعد از بررسی، توسط تعمیرکار ماهر و متخصص تعمیر بشن.

 

تعمیرگاه گیربکس چری

حتما به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید که ضمن تخصص در این حوزه بدون چون و چرا به دریافت ضمانت کتبی برای شما اقدام کنند و توجه کنید که این برگه گارانتی به مهر تعمیرگاه مزین شده باشد تا در صورت نیاز به تعمیر مجدد هزینه ای برای شما ایجاد نشود.

.

بهترین تعمیرگاه گیربکس چری

اگر به دنبال بهترین تعمیرگاه خودرو چری در زمینه گیربکس اتوماتیک هستید بهتر است ابتدا تخصص تکنسین و تعمیرگاه را بررسی کنید و همچنین در صورتی می توان یک تعمیرگاه را بهترین خطاب کرد که به از قطعات درجه یک و شرکتی برای خودرو شما استفاده کند و تعهد داشته باشد نسبت به تعمیرات گیربکس خودرو شما و با تحویل ضمانت نامه کتبی کیفیت کار رو خود را نشان دهد در این صورت شما می توانید با خیال آسوده به آنجا مراجعه کنید.

 

پیشنهاد گیربکس باز

ما در این مطلب اطلاعات اساسی و ضروری در زمینه تعمیر گیربکس چری رو بیان کردیم. اطلاع از این مطالب برای دارندگان خودروهای چری خالی از لطف نیست و در مواقع اورژانس می‌تواند به مالکین کمک زیادی بکند. اما همون‌طور که در ابتدای مطالب هم به اون اشاره کردیم قطعات اتومبیل‌های چری خارجی، وارداتی و گران‌ قیمت هستمند و به همین دلیل هم پیشنهاد ما برای دارندگان این خودروها در صورت پیش آمدن خرابی این است که هر چه سریع تر با متخصصین ما تماس بگیرید تا از به وجود اومدن خرابی های بیشتر جلوگیری شود.

5/5 - (36 نظر)