تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس یکی از خدمات تخصصی مربوط به خودروهای برلیانس است که لازم است تنها به وسیله متخصصین این حوزه انجام بپذیرد. تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس به وسیله مراکز و یا افراد فاقد صلاحیت می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری را به خودروی شما وارد کند.

اگر گیربکس برلیانس شما دچار مشکل شده است، به راحتی می‌توانید با متخصصین ما تماس گرفته و بهترین خدمات اختصاصی را در سریع‌ترین زمان دریافت کنید. برای اطمینان از کیفیت خدمات ارائه‌شده، شما می‌توانید قبل از شروع تعمیرات، از مرکز ما درخواست گارانتی کنید. گارانتی تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس شما را از کیفیت تعمیرات و قطعات جایگزین‌شده مطمئن می‌کند.

ما در اینجا اطلاعاتی را که درباره گیربکس انواع برلیانس نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تا مشکلات گیربکس را تشخیص داده و برای تعمیر آن اقدام کیند.

خودروی برلیانس چیست و چرا تعمیر گیربکس آن مهم است؟

خودروی برلیانس یکی از خودروهای با کیفیت چینی است که به شکل وسیعی در کشور ما استفاده می‌شود. برلیانس یک برند خودرو دولتی چینی است که دفتر مرکزی آن در شن‌یانگ قرار دارد. این گروه، که در اوایل سال 1991 راه‌اندازی شد،  در ابتدا مینی‌بوس‌ می‌ساخت، اما اکنون به یکی از غول‌های خودروسازی تبدیل شده است. فقط در سال 2012، برلیانس موفق به تولید حدود 650000 وسیله نقلیه مختلف شده است (که 70 درصد از خودروهای تولیدی مذکور از انواع سدان مصرفی هستند).

برلیانس اتو که عمدتاً با مشارکت خود با برند خودروسازی محبوب، BMW (معروف به BMW Brilliance، با شرکت Brilliance Auto با 25 درصد سهام فعلی شراکت) شناخته می‌شود، یکی از تامین‌کنندگان عمده خودرو داخلی ایران است و محصولات آن به شکل وسیعی در کشور ما به فروش می‌رسند.

مدل‌های خودروی برلیانس که در ایران وجود دارند شامل موارد زیر هستند:

  • برلیانس V5
  • برلیانس کراس
  • برلیانس H230
  • برلیانس H220
  • برلیانس H330
  • برلیانس H320

گیربکس برلیانس از نوع اتوماتیک است که پیچیدگی‌های بسیار بیشتری نسبت به گیربکس دستی دارد. اساساً یک سیستم گیربکس اتوماتیک، پدال کلاچ ندارد و دنده‌ها به‌خودی‌خود بر اساس دور موتور تغییر می‌کنند. این ویژگی به همراه سایر ویژگی‌های دیگر، سبب شده است که تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس به‌راحتی سایر انواع گیربکس‌ها نباشد.

گیربکس اتوماتیک برلیانس چطور کار می‌کند؟

گیربکس اتوماتیک برلیانس به جای کلاج، از نیروی هیدرولیک برای تعویض دنده استفاده می‌کند. در داخل گیربکس اتوماتیک برلیانس یک مبدل گشتاور وجود دارد که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها را بر عهده دارد. مبدل گشتاور حاوی مایعی است که به آن اجازه می‌دهد گشتاور موتور را چند برابر کند و عملکرد صحیح گیربکس را ممکن نماید.

مانند گیربکس دستی، وظیفه اصلی گیربکس اتوماتیک برلیانس این است که به موتور اجازه دهد که در محدوده سرعت خود کار کند و در عین حال طیف وسیعی از سرعت‌های خروجی را ارائه دهد. بدون گیربکس، خودرو به یک نسبت دنده محدود می‌شوند و همین نسبت باید انتخاب شود تا خودرو بتواند با حداکثر سرعت مورد نظر حرکت کند.

تفاوت اصلی بین گیربکس دستی و اتوماتیک که سبب تغییرات اساسی در تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس می‌شود، این است که گیربکس دستی مجموعه‌های مختلفی از دنده‌ها را به شفت خروجی قفل و سپس باز می‌کند تا به نسبت‌های مختلف دنده دست یابد. اما گیربکس اتوماتیک برلیانس، مجموعه دنده‌های یکسانی همان نسبت‌ها را ایجاد می‌کنند. وجود دنده‌های سیاره ای در گیربکس برلیانس، این امکان را فراهم می‌کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس V5

برلیانس V5 یک CUV یا rossover utility vehicle جمع‌وجور است که توسط برلیانس خودرو با نام تجاری Zhonghua تولید می‌شود. برلیانس V5 در سال 2011 در نمایشگاه خودروی گوانجو در چین با قیمت از 109800 تا 165800 یوان رونمایی شد. این خودرو شاسی بلند بوده و یکی از خودروهای جوان‌پسند محسوب می‌شود.

برلیانس V5 یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک  دارد که در صورت خرابی باید به شکل حرفه‌ای تعمیر گردد. تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس V5 یکی از خدمات شرکت ماست که توسط متخصصین این حوزه انجام می‌شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک  برلیانس کراس

کراس اوور به خودرویی اطلاق می‌شود که بر روی پلت‌فرم خودرو ساخته می‌شود، اما ارتفاع سواری آن افزایش یافته و فاصله بیشتری از سطح زمین دارد.  خودرو برلیانس کراس همانطور که از نامش پیداست، مخلوطی از  صندلی‌های بلند یک SUV را با راحتی یک خودروی سواری ترکیب کرده است. پس از این‌که مردم در سراسر جهان از انواع خودرو کراس هاچ بک استقبال کردند، شرکت برلیانس نیز تصمیم گرفت که خودرو کراس خود را با ایجاد تغییراتی در خودروی H320 روانه بازار کند. نتیجه این تصمیم تولید برلیانس C3 شد که در داخل کشور ایران با نام برلیانس کراس شناخته می‌شود.

برلیانس C3 کراس برخلاف سایر برلیانس‌های مونتاژ‌شده در ایران، نسخه دنده‌ای ندارد و تنها به شکل اتوماتیک عرضه می‌شود. به همین دلیل نیز در صورت خرابی گیربکس لازم است از یک مرکز معتبر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس کراس کمک بگیرید. شما می‌توانید برای این تعمیرات روی متخصصان مرکز ما حساب کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک  برلیانس H230 و H220

سدان برلیانس H230 و هاچ‌بک دو برلیانس H220 خودروهای ساب کامپکت (B) تولید‌شده توسط خودروساز چینی برلیانس اتو هستند که در زیر مجموعه خودروهای کامپکت برلیانس H330 و برلیانس H320 قرار دارند. سدان برلیانس H230 در نمایشگاه خودرو پکن 2012 معرفی شد و در آگوست 2012 به بازار عرضه شد، در‌حالی که برلیانس H220 هاچ بک در نمایشگاه خودرو شانگهای 2013 عرضه شد و در نیمه دوم سال 2013 در بازار خودروی چین عرضه شد.

سدان برلیانس H230 در آگوست 2012 به عنوان پایه‌ای برای هاچ بک H220 و سدان H230EV که بعداً معرفی شد، در بازار خودروی چین عرضه شد. سدان H230EV نسخه الکتریکی سدان ساب کامپکت H230 است.

برلیانس H220 در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شد که مدل اتوماتیک آن طرفداران زیادی دارد. نوع جعبه دنده آن نیمه اتوماتیک (AMT) است و شش دنده دارد. گیربکس سدان برلیانس H230 نیز تا حد زیادی مشابه با  H220 است. اگر گیربکس نیمه اتوماتیک این خودروها دچار مشکل شود، لازم است تعمیر آن را جدی بگیرید. شما می‌توانید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک  برلیانس H230 و H220 از خدمات ما استفاده نمایید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک  برلیانس H330 و H320

برلیانس H330 سدان و برلیانس H320 هاچ بک دو خودرو جمع‌وجور (C) تولید‌شده توسط برلیانس خودرو با هدف جایگزینی برلیانس سری BS2 هستند.

سدان برلیانس H330 در آوریل 2013 در بازار خودروی چین عرضه شد. این خودرو، جانشین سدان برلیانس جونجی FSV است و در واقع یک فیس لیفت سنگین بر اساس سدان FSV محسوب می‌گردد.

هاچ بک برلیانس H320 در نمایشگاه خودروی چنگدو در سال 2012 معرفی شد. این خودرو هاچ جانشین برلیانس جونجی FRV است.

گیربکس  اتومات برلیانس H330 تولید شرکت پاورتک کره می‌باشد و به همین دلیل نیز کیفیت مناسبی دارد. قطعات این گیربکس‌ها از چین وارد ایران می‌شود در صورت خرابی، امکان دسترسی به قطعات اصلی و تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس وجود دارد.

گیربکس H330 از نوع AT است که ساده‌ترین نوع گیربکس اتومات محسوب می‌گردد. شیوه عملکرد این گیربکس به این شکل است که گیربکس چند لحظه در زمان تعویض خودرو خلاص شده و سپس دوباره دنده‌ها درگیر می‌شوند. یکی از دلایل محبوبیت H330، گیربکس اتومات با کیفیت آن است که قابلیت ارائه تیپ ترونیک را نیز داراست.

با این حال، هرچقدر هم که یک گیربکس قوی باشد، باز هم ممکن است دچار مشکل شود. اگر گیربکس برلیانس H330 سدان و برلیانس H320 هاچ بک دچار مشکل شده، برای حل آن می‌توانید از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس در مرکز ما استفاده کنید.

علل رایج تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس

گیربکس‌های برلیانس مانند هر گیربکس دیگری می‌توانند دچار مشکل شوند. برخی از مشکلات رایجی که از علل تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس محسوب می‌شوند به شرح زیر هستند:

کندی تغییر دنده

مطمئناً کمی تاخیر در برخی از گیربکس‌های اتوماتیک طبیعی است، اما اگر بیش از حد باشد می‌تواند نشانه مشکل باشد. شایع‌ترین دلیل کندی تغییر دنده، خرابی پمپ فشار است. این مشکل همچنین، می‌تواند به دلیل فشار ناکافی سوخت در جعبه دنده ایجاد شود. در این شرایط تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس بر تعویض پمپ فشار متمرکز است.

نشتی روغن گیربکس

درست مانند موتور که توسط روغنی خاص پر می‌شود، گیربکس نیز برای عملکرد نرم و صحیح به روغن نیاز دارد. با بالا رفتن سن گیربکس، واشر‌ها و مهر و موم‌هایی که روغن را به خوبی داخل گیربکس حفظ می‌کنند، از بین می‌روند و فرسوده می‌شوند. اگر این اتفاق بیفتد، گیربکس نشت خواهد گرد و در صورتی که آن را تعمیر نکنید، دچار مشکلات جدی مانند شکستن چرخ‌دهنده‌ها می‌شوید.

سنسور خراب

وسایل نقلیه مدرن، از جمله خودروی برلیانس در همه قسمت‌ها دارای سنسور هستند. این سنسورها در گیربکس نیز نصب می‌شوند. یک مشکل رایج گیربکس برلیانس این است که با بالا رفتن سن خودرو، سنسورها شروع به فرسودگی و خرابی می‌کنند. اگر سنسورها خراب شوند، ممکن است گیربکس به خوبی عمل نکند و نیاز به تعمیر و تعویض سنسور داشته باشد.

سایش چرخ‌دنده‌ها

چه گیربکس شما اتوماتیک باشد یا دستی، با کهنه‌شدن خودرو، دندانه‌های چرخ‌دنده‌ها از بین رفته و به اصطلاح تیز می‌شوند (سایش می‌یابند). این اتفاق در گیربکس‌های دستی، به دلیل خطاهای انسانی بیشتر و سریع‌تر رخ می‌دهد. اما گیربکس‌های اتوماتیک نیز به تدریج دچار فرسایش دنده‌ها شده و نیاز به تعمیر دارند.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک برلیانس

علائم زیر نشان می‌دهند که گیربکس شما خراب شده است و لازم است از یک مرکز معتبر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس کمک بگیرید.

صداهای عجیب هنگام تعویض دنده

این شایع‌ترین علامت خرابی گیربکس است. وقتی گیربکس سالم باشد، تغییر دنده بدون صدا و یا با صدای کمی انجام می‌شود، اما با خرابی و یا کهنگی گیربکس، صداهای عجیبی را از آن خواهید شنید. در این شرایط باید تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس را در برنامه خود قرار دهید.

تکان هنگام تغییر دنده

اگر به تازگی هنگام تغییر دنده برلیانس، متوجه یک تکان در خودرو می‌شوید، لازم است این مشکل را جدی بگیرید. تکان هنگام تعویض دنده، نشانه خرابی گیربکس است.

خروج روغن گیربکس

مایعی که در گیربکس قرار دارد و عملکرد نرم آن را تضمین می‌کند، قرمز رنگ است. اگر در زیر خودروی شما مایع قرمز رنگی ریخته شده است، لازم است در اولین فرصت برای تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس خود اقدام کنید؛ در غیر این صورت به دلیل ساییدگی دنده‌ها دچار مشکلات جدی مانند خرد‌شدن چرخ‌دنده‌ها شده و در نهایت مجبور می‌شوید کل گیربکس را عوض کنید.

بوی سوختگی

حس‌کردن بوی سوختگی هنگام رانندگی، نشانه بدی است. این بو ممکن است از قسمت‌های مختلف خودرو منشاء گرفته باشد. اما یکی از بدترین حالت‌ها این است که بو مربوط به گیربکس باشد. در این شرایط چیزی داخل گیربکس در حال سوختن است و لازم است اتومبیل برلیانس خود را برای تعمیرات به نزدیک‌ترین مرکز تخصصی تعمیرات ببرید.

چرا مراجعه به یک مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس مهم است؟

گیربکس یکی از مهمترین و گران‌قیمت‌ترین قطعات خودروی شما محسوب می‌گردد. این قطعه از نظر عملکرد بسیار پیچیده است و در صورت خرابی می‌تواند به سایر قطعات خودرو نیز آسیب وارد کند.

تشخیص صحیح نوع مشکل گیربکس و اقدام مناسب برای حل آن، اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که تشخیص مشکل به‌درستی انجام نشود، علاوه بر صرف هزینه‌های بیهوده، مشکل گیربکس رو به وخامت گذاشته و در نهایت سبب مشکلات جدی می‌شود که شما را مجبور به تعویض این قطعه مهم می‌کند. گیربکس بسیار گران است و تعویض آن هزینه زیادی را بر دوش شما تحمیل می‌کند. بنابراین، لازم است پیش از خرابی کامل گیربکس، مشکلات آن را تشخیص داده و حل کنید.

متخصصان ما، با سال‌ها تجربه و مهارت در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس، می‌توانند مشکلات مربوط به گیربکس خودروی شما را در زمان کوتاهی تشخیص داده و آن را تعمیر کنند.

در صورتی که نیاز به تعویض قطعات گیربکس باشد، می‌توانید از ما درخواست گارانتی کنید تا از اصل بودن قطعه نصب‌شده مطمئن شوید. یک قطعه اصل می‌تواند عملکرد گیربکس را ارتقا داده و به سطح پایه آن برساند. در حالی‌که قطعات تقلبی علاوه بر نداشتن کارکرد مناسب و کافی، ممکن است به سایر اجزای خودروی برلیانس شما نیز آسیب وارد کرده و حتی سبب خرابی مجدد گیربکس شوند.

اگر نشانه‌های خرابی را در گیربکس خودروی خود می‌بینید، می‌توانید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس روی متخصصان با تجربه ما حساب کنید.

5/5 - (3 نظر)