تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 چه اهمیتی دارد؟ دلایل خرابی این گیربکس ها چه هستند؟ این ها پرسش هایی هستند که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشند. گیربکس های اتوماتیک هنگام خراب شدن دارای علائم و نشانه های خاصی هستند. آشنایی با این علائم می تواند به تشخیص خرابی کمک های بسیار زیادی نماید؛ اما این علائم چه هستند؟ در ادامه این نوشتار به بررسی بیشتر مشکلات گیربکس های اتوماتیک خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
خودروهای برلیانس h330 دارای جعبه دنده های اتوماتیک چهار سرعته هستند و ساختاری که طراحان و تولیدکنندگان این خودروها برای جعبه دنده در نظر گرفته اند شباهت بسیار زیادی به جعبه دنده های دستی دارد. نکته ای که بایستی در راستای تفاوت آن ها بدانید این است که عملکرد متفاوتی نسبت به جعبه دنده های دستی دارند.
چنین ساختاری هنگام تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 ممکن است شما را با پیچیدگی های خاصی مواجه سازد؛ به همین جهت توصیه داریم آن را به افرادی بسپارید که دانش و تخصص بالایی دارند. علاوه بر این لازم است بدانید گیربکس های تعبیه شده بر روی خودروهای برلیانس حساسیت بسیار زیادی دارند و عدم توجه به سرویس های دوره ای آن ها می تواند شما را با مشکلات متعددی مواجه سازد.
خرابی هایی که ممکن است در این گیربکس ها رخ دهند تاثیرات منفی بسیار زیادی بر خودرو داشته و می توانند زمینه های استهلاک خودرو را فراهم سازند. به طور معمول این خرابی ها نشانه و علائم خاص خود را دارند که بایستی در صورت مشاهده هرکدام از آن ها در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330  اقدام کنید.

 

 

اهمیت انتخاب یک مرکز تخصصی برای تعمیر گیربکس های برلیانس

یکی از نکات بسیار مهم تعمیرات گیربکس های اتوماتیک انتخاب یک مرکز تخصصی تعمیر و سرویس خودرو است. گیربکس های اتوماتیک ساختار پیچیده ای نسبت به گیربکس های دستی دارند. همین امر می تواند شما را ملزم به انتخاب یک مرکز تخصصی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 نماید. این مراکز با برخورداری از کادر مجرب و حرفه ای می توانند به درستی خرابی ها را تشخیص داده و به این طریق مانع از خرابی های بیشتر در گیربکس شوند. خدمات آن ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند نیازمندی های شما را به بهترین شکل ممکن برآورده سازند.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330

هزینه تعمیر گیربکس های اتوماتیک به یکی از چالش های بسیار مهم دارندگان این خودروها تبدیل شده است. عوامل مختلفی می توانند هزینه تعمیر این گیربکس ها را تحت تاثیر قرار دهند که نباید به سادگی از کنار آن ها عبور کرد. نوع خرابی و گستردگی آن اولین عاملی است که بر روی این هزینه ها اثرگذار است. اگر یک قطعه نیاز به تعویض داشته باشد شما را نسبت به تعمیر آن متحمل هزینه های بیشتر خواهد کرد.

همچنین دستمزد تعمیرکار نیز اثرگذار بوده و شرایط متفاوتی را رقم می زند. برخی تعمیرگاه های نامعتبر در ازای ارائه خدمات بی کیفیت هزینه بالایی دریافت می کنند. با انتخاب یک تعمیرگاه معتبر می توانید هزینه های تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 را کاهش دهید.

خرابی ها و مشکلات گیربکس های اتوماتیک h330

آشنایی با مشکلات و خرابی های این گیربکس ها می تواند به شما در تشخیص سریع تر کمک کند. این خرابی ها شامل موارد زیر می شوند.

گاز هرز خوردن گیربکس

دلایل مختلفی مانند استهلاک صفحه کلاچ، کمبود روغن و نرسیدن روغن به کلاچ می تواند زمینه ساز این مشکل شوند.

تقه زدن گیربکس

تقه زدن گیربکس های اتوماتیک را می توان یکی دیگر از مشکلات آن ها دانست که به دلیل تنظیم نبودن فشار روغن، خرابی ساعت، ایراد برقی و یا پارگی دسته های موتور گیربکس رخ می دهد.

خلاص شدن

تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 شامل خدمات رفع خلاصی گیربکس ها نیز می شود. با دریافت این خدمات می توان مشکلاتی همچون خرابی توربین، چرخ دنده های داخلی گیربکس، عدم برخورداری از روغن و بریده شدن دنده اویل پمپ را برطرف ساخت. توجه داشته باشید این خرابی ها می توانند زمینه ساز خلاص شدن گیربکس شوند.

تاخیر در عملکرد گیربکس

یک گیربکس اتوماتیک سالم بایستی تعویض دنده را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد؛ بنابراین تاخیر در تعویض دنده نشان دهنده خرابی آن است. به طور معمول نشتی روغن گیربکس این خرابی را ایجاد می کند.

شنیدن صداهای عجیب از گیربکس

وارد شدن هرگونه آسیب به چرخ دنده ها و یاتاق زدن خودرو موجب شنیده صداهای عجیبی مانند وزوز از ناحیه گیربکس می شود. در صورت شنیدن این صداها لازم است حتما نسبت به تعمیر گیربکس اقدام نمایید.

احساس لرزش در جعبه دنده

تولیدکنندگان گیربکس های اتوماتیک برلیانس h330 طراحی این خودروها را به گونه ای انجام داده اند که جعبه دنده کاملا روان تعویض دنده را انجام دهد. بر این اساس هرگونه لرزش هنگام تعویض دنده می تواند خرابی گیربکس را بیشتر کند.

پیشنهاد گیربکس باز به شما

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که تعمیر گیربکس اتوماتیک برلیانس h330 بایستی حتما تحت نظر مراکز متخصص و معتبر انجام شود. گیربکس های اتوماتیک به دلایل مختلفی دچار خرابی می شوند. عیب یابی و تعمیر اصولی آن ها از جمله نکات بسیار مهمی است که بایستی هنگام تعمیر مورد توجه قرار گیرند ، جهت مراجعه به تعمیرگاه حتما از قبل با کارشناسان ما از طریق تماس تلفنی در ارتباط باشید.

 

5/5 - (37 نظر)