تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S5

خودرو جک S5 اتوماتیک یکی از پرفروش ترین شاسی بلند های چینی است که از سال 1393 توسط شرکت کرمان موتور ایران مونتاژ و به بازار ارائه می شود. خودرو مذکور با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک DCT به فروش می رسد. جک اس 5 به دلیل طراحی جذاب، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی به یکی از پرطرفدارترین خودروهای شاسی بلند چینی در ایران تبدیل شده است و ما در این پست بعد از معرفی مختصر خودرو نکاتی را راجب گیربکس اتوماتیک این شاسی بلند به اطلاع می رسانی با ما همراه باشید.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S5

.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S5

در ابتدا باید به اطلاع شما برسانیم که مدل گیربکس اتوماتیک جک اس 5 از نوع DCT 6 سرعته دوکلاچه است و به علت ساختار پیچیده ای که دارد نیاز به تعمیر و نگهداری حرفه ای دارد که اگر شما از گیربکس خودرو خود مراقبت نکنید متاسفانه دچار هزینه های سنگینی می شود . صرفا فقط هزینه باز و بست گیربکس این خودرو مبلغ 3.500.000 تومان می باشد , البته هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S5 به عوامل متنوعی از جمله مدل خرابی، ماژول ها و قطعات مورد استفاده، اجرت تکنیسین متخصص گیربکس اتوماتیک و موارد دیگر بستگی دارد.به طور کلی هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جک اس 5 در مقایسه با به تعمیر گیربکس مدل دستی خیلی گران تر می باشد.  لیکن شما می توانید هم به صورت مشاوره تلفنی و هم بعد از مراجعه به تعمیرگاه گیربکس باز و صحبت با تعمیرکاران ما از اجرت و هزینه های مربوط به خودرو خود مطلع شود

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S5

.

عیب یابی دقیق گیربکس اتوماتیک جک S5 :

استفاده از ابزار تشخیصی تخصصی : ضمن بررسی دقیق خطاهای گیربکس ، از ابزار تشخیصی حرفه ای برای بررسی عملکرد سنسورها، شیرهای برقی و سایر اجزای داخلی گیربکس مورد استفاده قرار گیرد.

تجزیه و بررسی دقیق روغن گیربکس اتوماتیک : رنگ، بو و ذرات موجود در روغن گیربکس نشانه های خیلی مفیدی را در مورد شرایط داخلی گیربکس به ما ارایه می دهد.

بررسی دقیق اتصالات الکتریکی گیربکس : مشکلات الکتریکی می تواند باعث اختلال در عملکرد فرستنده شود.

 

تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک :

استفاده از ابزار و تجهیزات مدرن گیربکس اتوماتیک : تعمیر گیربکس جک S5 اتوماتیک نیازمند ابزار و تجهیزات تخصصی و حرفه ای و دستگاه ها خاص است.

رعایت نیروی چرخشی استاندارد : یکی دیگر از موارد مهم این است که تعمیرکار به عدم رعایت نیروی چرخشی استاندارد در حین تعمیر توجه نکند که ممکن است باعث آسیب بیشتر به گیربکس شود.

برنامه ریزی نهایی : پس از تعمیر، گیربکس باید با استفاده از تجهیزات عیب یاب یا همان دستگاه دیاگ برنامه ریزی شود.

در ادامه این توضیحات باید به شما مراجعه کننده عزیز اطلاع دهیم که در تعمیرگاه گیربکس باز خدمات تخصصی این خودرو مثل تعویض خنک کن گیربکس , تعویض روغن گیربکس و دیگر قعطات انجام می شود.

 

قطعات یدکی اورجینال یا شرکتی :

 

خرید و تهیه قطعات اصلی :  اگر شما برای تعویض قطعات خراب گیربکس از قطعات یدکی تقلبی یا بی کیفیت استفاده کنید عمر گیربکس شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خرید از منابع قابل اعتماد : بهتر است برای خرید و تهیه قطعات یدکی اصلی ، این مورد را یا به خود تعمیرگاه بسپارید یا با نمایندگی های مجاز یا مراکز معتبر تماس بگیرید.

بررسی اصالت قطعات : حتما مطمئن شوید قبل از نصب قطعات یدکی یا با گرفتن فاکتور فروش رسمی با مهر اصالت آنها را بررسی کنید.

 

عوامل موثر بر خرابی گیربکس اتوماتیک :

 

رانندگی صحیح و منظم : بهتر است اگر فقط خودتان از خودرو استفاده می کنید تا جایی که مقدور است از رانندگی نامناسب و تهاجمی که به گیربکس فشار وارد می کند خودداری کنید.

خودرو را گرم کنید : اگر دقت کنید و اجازه دهید مقدار بسیار کمی موتور و گیربکس خودرو حتی المکان چند دقیقه قبل از حرکت گرم شوند.

بازرسی دوره ای : مهم ترین کار که از خرابی تا حد ممکن جلوگیری می کند این است که دقیق و منظم روغن گیربکس را تعویض کرده و فیلتر را مرتباً بررسی کنید.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک جک S5 یک کار تخصصی و مهم است که لازمه آن دانش و مهارت و تخصص فراوان می باشد . با رعایت نکاتی که در این مطلب توضیح داده شده است می توانید از بروز مشکل در گیربکس خودروی خود جلوگیری کرده و در صورت نیاز به تعمیر آن را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنید.

4.8/5 - (12 نظر)