تعمیر گیربکس اتوماتیک

اگر در حال مطالعه مطالب این صفحه هستید به احتمال زیاد گیربکس خودروی شما خراب شده، ممکن است صدای تقه زدن بشنوید یا احساس لرزش دارین، حتی صدای زوزه هنگام حرکت، نشتی روغن، جابه‌جایی و تعویض سخت دنده‌ها، گاز هرز، روشن‌شدن چراغ چک و بوی سوختگی از گیربکس نشان می‌دهد که گیربکس خودروی شما نیاز به تعمیر دارد.

“همین حالا با ما تماس بگیرید”

آدرس: تهران،میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تلفن: 09351624062-09124787165

 

در ادامه به بررسی خرابی های متداول در گیربکس های اتوماتیک میپردازیم ولی قبل از آن حتما فایل صوتی بالا را گوش دهید.

از مهمترین قطعه های موجود در خودروها می توان به مغز آن خودرو یا گیربکس اتوماتیک آن اشاره کرد.اگر گیربکس خودرو صدمه ببنید دیگر امکان حرکت خودرو میسر نیست و خودرو با اشکال و ایراد رو برو می شود و نمی تواند صحیح کار کند.

 

گیربکس‌ های اتوماتیک نیز با هم تفاوت‌ های زیادی دارند هرچند این نوع گیربکس ها به عنوان بهترین گیربکس‌هایی شناخته شده‌اند که یک خودرو می‌تواند آن را در ساختار خود جای دهد ولی باز هم امکان خرابی آنها وجود دارد. حال سوال ما اینجاست که اگر این قطعه خراب شود، چه باید بکنیم؟ خودرو را تعویض کنیم؟ گیربکس را تعویض کنیم؟ کامپیوتر خودرو را چک کنیم؟

هیچ کدام از این کارها را نیاز نیست انجام دهید. کافی است با مراجعه به گیربکس باز که به تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران می‌پردازد، عیوب و اختلالات به وجود آمده را به بهترین شکل ممکن برطرف نمایید.

 

خدمات تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

 

بازدید خودرو و مشاوره و پیدا کردن عیب گیربکس اتوماتیک به صورت رایگان ⭐

سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک و تعویض روغن و بازدید برای عدم نشت روغن و چک کردن پمپ ⭐

تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودروهای خارجی و ایرانی متخصص در گیربکس خودروهای چینی ⭐

تعویض گیربگس اتوماتیک کامل خودروهای خارجی و ایرانی با ضمانت کتبی ⭐

تعویض قطعات و تهیه قطعات شرکتی و اورجینال گیربکس اتوماتیک انواع خودروها ⭐

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

 

نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک

اکنون که به این قسمت از نوشته رسیده اید باید به اطلاع برسانیم که اگر خودرو شما به یکی از موارد زیر دچار بود باید احتمال زیاد بدهید که گیربکس خودرو شما مشکل اساسی پیدا کرده است و باید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید:

 

لرزش و تقه زدن گیربکس اتوماتیک در زمان حرکت یا سکون

زمانی که شما قصد حرکت دارید یا در حالت سکون دنده را در حالت درایو قرار می دهید اگر احساس کنید که گیربکس یا خودرو شما لرزش دارد و هنگام تغییر دنده به اصطلاح تقه زده شود باید به ایراد در سیستم گیربکس خود پی ببرید و مطلع باشید که حتما یک جای کار می لنگ چرا که اگر گیربکس خودرو شما سالم و بدون ایراد باشد اصلا نباید لرزش یا احساس تقه زدن را احساس کنید و اگر با این مشکل روبرو شدید می توان این ایراد را به بخش ساعت گیربکس و یا مشکل در توربین ربط داد که بهتر است حتما به یک تعمیرگاه تخصصی در زمینه گیربکس اتوماتیک جهت عیب یابی و پیدا کردن قطعه مورد دار مراجعه کنید و کار را به تعویق نیندازید

 

بوی سوختن از قسمت گیربکس اتوماتیک

اگر از سمت گیربکس خودرو یا همان جعبه دنده شما بوی سوختگی را احساس می کنید یکی از علل آن می تواند افت میزان روغن گیربکس یا سوختن روغن گیربکس که موجب افزایش دما می شود باشد و همچنین اگر روغن گیربکس اتوماتیک کثیف باشد شما باید مشکوک باشید که حتما مشکلی در این قسمت وجود دارد و اگر فورا اقدام نکنید هزینه های سنگین  روی دوش شما می گذارد.

 

خارج شدن دنده از موقعیت خود

اگر زمانی که قصد استفاه از خودرو را دارید و اهرم تغییر دنده را در حالت دی یا آر قرار می دهید تا شروع به حرکت کنید ناگهان اهرم دنده به حالت خلاص می رود در این حالت گیربکس خودرو شما مشکل دارد و می تواند این ایراد مربوط به مشکل در ساعت گیربکس یا خرابی شیر برقی ها باشد که بهترین کار در این زمان مراجعه به یک تعمیرکار متخصص برای عیب یابی است.

 

صدای عجیب غریب یا صدای زوزه کشیدن در حالت N

اگر خودرو خود را در حالت ان N قرار می دهید و گیربکس اتوماتیک درگیر نیست شما احساس کوبیدن یا لرزش دارید این احتمال وجود دارد که شیر برقی گیربکس خودرو شما یا در توربین گیربکس شما مشکل فنی وجود داشته باشد و قطعه مد نظر خراب شده باشد که در این مورد باید هر چه سریعتر برای تعویض و تعمیر قطعه مورد نظر به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

بعد از قرار دادن در حالت دی گیربکس درگیر نمی شود

اگر اهرم تغییر دنده را در وضعیت درایو یا همان دی گذاشتیم و این احساس را داشتیم و لمس کردیم که خودرو شما بجای حرکت گاز هرز می خورد متاسفانه گیربکس خودرو شما دچار نقص فنی در بخش گیربکس اتوماتیک شده است و این مورد می تواند مربوط به خرابی سلکتور گیربکس اتوماتیک باشد که اگر به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید می تواند ایراد را با تعویض یا تغییر قطعه حل کند.

 

سائیده شدن یا لیز خوردن دنده

در هنگام رانندگی با خودرو گیربکس اتوماتیک با سرعت معمول و ثابت در حال حرکت هستید اما احساس می کنید دنده ها به صورت غیرعادی و غیر معمول عوض می شوند در این حالت بجای ثابت بودن حالت دنده به حالت سبک یا سنگین به صورت غیرقابل قبول تغییر وضعیت می دهد باید بگوییم که شما با یک مشکل غیر عادی به نام لیز خوردن دنده رو برو هستید که می تواند سه علت داشته باشد که یا خرابی سلکتور است یا ساعت گیربکس و شیر برقی های شما دچار ایراد فنی شده اند و باید تعویض یا تعمیر شوند و برای این کار باید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید.

4.8/5 - (84 نظر)