تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. هرگونه خرابی در گیربکس این خودروها دارای نشانه های خاصی است که با بررسی آن ها می توان اقدام به تعمیر نمود. در ادامه این نوشتار به بررسی این علائم و نشانه ها خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید.

علائم و نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33

خرابی گیربکس ها دارای علائم خاصی است و شما پس از مشاهده هرکدام از این علائم و نشانه ها بایستی اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 نمایید تا در ادامه به مشکلات بیشتری مواجه نشوید. این علائم و نشانه ها به صورت زیر هستند.

عدم تعویض دنده

به عنوان اولین نشانه می توان امتناع از تعویض دنده را نام برد که نشان دهنده خرابی گیربکس های اتوماتیک است. به طور معمول تمام شدن روغن گیربکس و یا تعویض نادرست آن موجب ایجاد چنین مشکلاتی می شود که باید سریعا آن را برطرف سازید.

استشمام بوی سوختگی از ماشین

گرم شدن بیش از اندازه گیربکس های اتوماتیک منجر به ایجاد یک بوی غیرطبیعی مانند بوی سوختگی در ماشین خواهد شد. در چنین شرایطی لازم است حتما به یک تعمیرگاه معتبر و مجرب برای تعمیر گیربکس و تعویض روغن قدیمی مراجعه کنید زیرا سوختگی روغن نیز می توانند عامل ایجاد چنین مشکلی باشد.

شنیدن صداهای عجیب و غریب

اگر هنگام رانندگی صدهای عجیب و غریبی را از خودرو خود می شنوید این صداها می توانند نشانه خرابی گیربکس های اتوماتیک ام وی ام باشند. خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 شرایطی را برای شما فراهم می سازد تا دلایل اصلی شنیدن این صداها را تشخیص داده و در مدت زمان کوتاهی آن ها را برطرف سازید.

گیربکس خودرو اتوماتیک تیگو 5 , ام وی ام ایکس 33 , آریزو 5 از نسل سی وی تی بوده است . قطعات داخلی این گیربکس اتوماتیک عبارت است از قولی ورودی خروجی , زنجیر اویل پمپ و دو دست دیسک و صفحه که زیر اویل پمپ قرار می گیرد .

مشکلات رایج و خرابی این گیربکس شامل پاره شدن زنجیر یا تسمه گیربکس می باشد که بر اثر فرسوده شدن فولی خروجی یا ورودی این مشکل پیش می آید , در اثر پاره شدن زنجیر , خودرو کامل از حرکت می افتد و زمانی که شما خودرو را در حال D یا R قرار می دهید نه به جلو می رود و نه به عقب حرکت می کند و علت این مشکل پاره شدن زنجیر گیربکس اتوماتیک می باشد.

خرابی های فولی ورودی و خروجی : فرسوده شدن ساچمه‌ ها که داخل فولی ها قرار میگیرد باعث بد حرکت کردن و ساییده شدن فولی ها , هرز چرخیدن زنجیر و در نهایت پاره شدن زنجیر گیربکس می اتوماتیک می شود.

از دیگر خرابی‌ های این گیربکس عبارت است از سوختن شیربرقی‌های ساعتی گیربکس و یا خرابی خود بلوکه ساعتی می‌باشد. گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک تیگو 5 , ایکس 33 , آریزو 5 تقه زدن و سنگین حرکت کردن ماشین مخصوصاً در سربالایی یا شیب می باشد.

صدا دادن گیربکس اتوماتیک این خودرو برخی اوقات از بلبرینگ‌های داخل گیربکس می‌ باشد که فقط با تعویض بلبرینگ‌ها می توان این مشکل را حل کرد.

ما در مجموعه گیربکس باز گیربکس اتوماتیک این خودرو را به طور کامل تعمیر کرده و قطعات داخلی گیربکس مانند فولی ورودی , فولی خروجی و ساعتی گیربکس توسط مجموعه تعمیر و در صورت نیاز با قطعات اصلی تعویض می‌گردد.

 

مواجه شدن با چرخ دنده های لغزنده

چرخ دهنده های لغزنده می توانند پیام ها و هشدارهای خطرناکی را به شما بدهند؛ به همین جهت توصیه داریم به هیچ عنوان با گیربکس هایی که دنده های لغزنده دارند رانندگی نکنید. پرسشی که مطرح می گردد این است که چگونه می توان متوجه لغزش در چرخ دنده ها شد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم اگر هنگام رانندگی صدای چرخش موتور را از سمت خودروی خود شنیدید این صدا نشان از لیز بودن گیربکس خودرو دارد. اگر بخواهیم به دیگر علائم چرخ دنده های لغزنده اشاره ای کوتاه داشته باشیم می توان مواردی مانند تاخیر در شتاب گیری، تلاش بسیار برای تعویض دنده و شنیدن صداهای عجیب و غریب را نام برد.

کشیده شدن کلاچ

از دیگر علائمی که شما را ملزم به دریافت خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 می کند می توان کشیده شدن کلاچ را نام برد. این امر زمانی اتفاق می افتد که پدال کلاچ را فشار داده و با عدم جدا شدن دیسک کلاچ از فلاویل خودرو مواجه شوید.

نشت روغن گیربکس

افزایش سطح روغن گیربکس موجب ایجاد نشتی در آن ها خواهد شد و می توان آن را یکی از معمول ترین مشکلات گیربکس های اتوماتیک دانست. برای برطرف ساختن این مشکل بایستی به سطح روغن گیربکس بررسی شده و به این طریق نشتی های ایجاد شده را از بین برد.

تکان خوردن خودرو

زمانی که انتقال دنده در گیربکس های اتوماتیک با مشکل مواجه شود می توان شاهد تکان خودرو خودرو بود. با مشاهده این علائم لازم است حتما به مراکز تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 مراجعه کنید.

چگونگی تعمیر گیربکس های اتوماتیک ام وی ام X33

برای تعمیر این گیربکس ها لازم است مراحل خاصی را طی کنید. این مراحل به صورت زیر هستند و هرکدام اهمیت بسیار زیادی دارند.

  • تخلیه کامل روغن گیربکس
  • جدا کردن گیربکس اتوماتیک
  • انجام تعمیرات موردنیاز جهت رفع خرابی
  • نصب مجدد گیربکس اتوماتیک
  • تعویض روغن گیربکس
  • بررسی نشتی روغن گیربکس
  • تست خودرو در جاده

نکات مهم تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33

در حال حاضر با توجه به نیازمندی هایی که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 شاهد هستیم می توان مراکز و تعمیرگاه های بسیار زیادی را دید که در این راستا فعالیت دارند؛ اما آیا می توان تمام این مراکز معتبر دانست؟ قطعا خیر! برخی تعمیرگاه ها مهارت و تجارب لازم برای تعمیر گیربکس های اتوماتیک را ندارند و ممکن است با تشخیص نادرست خرابی هزینه های شما را برای تعمیر را نیز افزایش دهند.

به همین جهت توصیه داریم حتما در انتخاب این تعمیرگاه ها دقت کنید. ما در مجموعه گیربکس باز شرایطی را برای شما عزیزان فراهم ساخته ایم تا در صورت ایجاد هرگونه خرابی در گیربکس های اتوماتیک ام وی ام X33 از تجهیزات و قطعات پیشرفته و باکیفیتی برای تعمیر آن ها استفاده کنید. متخصصین ما سوابق و تجارب درخشانی در این راستا دارند و می توانند شرایط ایده آلی را پیش روی شما قرار دهند.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که خرابی های گیربکس های اتوماتیک علائم و نشانه های خاصی دارند. این امر برای گیربکس های اتوماتیک نیز صدق می کند و در صورت مشاهده هرکدام از این علائم در خودروهای ام وی ام X33 بایستی در سریع ترین زمان ممکن اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 نمایید.

5/5 - (24 نظر)