اگر در حال مطالعه مطالب این صفحه هستید به احتمال زیاد شما خودرو تیگو 7 دارین که گیربکسش خراب شده، اگر صدای تقه زدن میشونید یا احساس لرزش دارین، حتی صدای زوزه هنگام حرکت، نشتی روغن، جابه‌جایی و تعویض سخت دنده‌ها، گاز هرز، روشن‌شدن چراغ چک و بوی سوختگی از گیربکس نشان می‌دهد که گیربکس خودروی شما نیاز به تعمیر دارد.

“همین حالا با ما تماس بگیرید”

آدرس: تهران،میدان هروی خیابان وفامنش بلوار مژده انتهای خیابان دماوند ، جنب کارواش مژده

تلفن: 09351624062-09124787165

 

 

تیگو 7 یکی از خودروهای پرفروش شرکت چینی چری در ایران است. از آنجا که این خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک است، تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 با گیربکس عادی متفاوت بوده و نیازمند مهارت، تجربه و دانش خاصی است. اگر قصد دارید تیگو 7 خود را برای تعمیرات یا سرویس‌های دوره‌ای گیربکس به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید، می‌توانید روی خدمات مجموعه گیربکس باز حساب کنید. گیربکس باز با بکارگیری قطعات اصلی و استفاده از خدمات مهندسان و تعمیرکاران متبحر، تعمیر صحیح و اصولی گیربکس اتوماتیک تیگو 7 را تضمین می‌کند.

 

حتما لازم نیست که گیربکس شما دچار مشکل شده باشد تا از خدمات تعمیر گیربکس چری مثلا تیگو 7 بهره ببرید. سرویس‌های دوره‌ای، تعویض روغن، بازدید فنی و مشاوره شیوه صحیح رانندگی با این خودرو، همگی بخشی از خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 محسوب می‌شوند که هزینه‌های مربوط به اتومبیل شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. به‌طور کلی، می‌توان گفت خدمات مربوط به تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 شامل موارد زیر است:

  • بررسی و عیب‌یابی گیربکس (این مورد در گیربکس باز به شکل رایگان انجام می‌پذیرد)
  • چکاپ فنی کامل جعبه دنده (این خدمات در گیربکس باز با یکسال گارانتی انجام می‌پذیرد)
  • سرویس دوره‌ای گیربکس
  • تعویض روغن گیربکس
  • مشاوره صحیح رانندگی با تیگو 7 برای کاهش آسیب به جعبه دنده
  • تعمیر خرابی گیربکس و تعویض قطعات آسیب‌دیده با قطعات اصلی

 

 

 

گیربکس اتومات چطور کار می‌کند؟

وقتی با خودرویی که گیربکس اتوماتیک دارد، رانندگی می‌کنید، با فشاردادن روی پدال گاز، میل لنگ موتور با سرعت بیشتری شروع به چرخش می‌کند و این به نوبه خود منجر به فشار بیشتر در مبدل گشتاور می‌شود. همان‌طور که خودرو به جلو حرکت می‌کند، هیدرولیک و الکترونیک گیربکس سرعت آن را نسبت به دور موتور حس می‌کند و گیربکس در واکنش به آن دنده را به‌طور خودکار تغییر می‌دهد.

در گیربکس اتوماتیک کلاسیک، هیدرولیک درون گیربکس تغییرات سرعت را حس می‌کند. سپس هیدرولیک‌های دیگر را برای تعویض دنده فعال می‌کند. اما امروزه، عملکردهای الکترونیک فرآیند سنجش سرعت را تکمیل می‌کنند و کمک می‌کنند تا گیربکس در هماهنگی با سایر اجزای خودرو کار کند.

در مقابل گیربکس اتوماتیک، گیربکس دنده‌ای قرار دارد که در آن فرآیند تعویض دنده به وسیله فشار پا روی کلاچ انجام می‌شود.

چرا گیربکس تیگو 7 نیاز به تعمیرات حرفه‌ای دارد؟

گیربکس تیگو 7 از انواع گیربکس اتوماتیک است که تفاوت‌های زیادی با انواع دنده‌ای دارد. مراقبت از این گیربکس، تعمیرات و عیب‌یابی آن با گیربکس‌های دنده‌ای متفاوت است. تعمیرکارانی که صرفا در حوزه تعمیر گیربکس‌های دستی کارکرده‌اند، ممکن است نتوانند خدمات قابل قبولی را برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 ارائه دهند. ارجاع تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 به یک تعمیرکار غیرمتخصص می‌تواند مشکلات زیر را برای شما ایجاد کند.

عیب‌یابی اشتباه

عیب‌یابی صحیح مرحله اول در تعمیر درست و موثر تعمیر گیربکس است. اگر یافتن عیب به‌درستی انجام نشود و یا با وجود خرابی گیربکس، مشکل تشخیص داده نشود، هزینه ناشی از مشکلات بعدی بسیار بیشتر خواهد بود. گیربکس یکی از گران‌ترین قطعات خودرو است که تعویض آن هزینه‌های بسیار زیادی را بر دوش مالک اتومبیل خواهد گذاشت. یک عیب‌یابی صحیح، دقیق و به موقع می‌تواند از خرابی بیشتر جعبه دنده و هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری کند.

تعمیرات اشتباه

در صورتی که عیب یابی به‌شکل صحیح انجام نشود، مشکلات خودرو به بخش‌های دیگر آن منتسب خواهد شد. در این شرایط تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 به شیوه‌ای ناصحیح انجام خواهد شد. برای مثال ممکن است قطعه‌ای که نیاز به تعویض ندارد، تعویض شده و قطعه مشکل‌دار در جای خود باقی بماند. این تعمیرات اشتباه می‌تواند علاوه بر هزینه‌بر بودن، مشکلات اساسی را پنهان کرده و به خرابی گیربکس دامن بزند.

قطعات نامناسب

بسیاری از مجموعه‌های تعمیرکاری حرفه‌ای گیربکس اتومات، از قطعات اصلی خودرو استفاده می‌کنند. با توجه به حجم زیاد ارجاعات تعمیر گیربکس اتومات، این مراکز به‌شکل دائمی انواع قطعت یدکی این خودروها را تامین کرده و در انبار خود نگهداری می‌کنند. اما یک تعمیرکار غیرحرفه‌ای ممکن است به‌راحتی به این قطعات دسترسی نداشته و یا برای تامین آنها دچار مشکل شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی، نتواند قطعات اصلی را انتخاب کند. جایگزینی قطعات خراب با قطعات غیراصل می‌تواند علاوه بر کاهش کارایی خودرو، به موتور و سایر قطعات نیز آسیب وارد کند.

هزینه‌های زیاد

همه موارد بالا به معنای پرداخت هزینه‌های زیاد و غیرضروری است. اگر قصد دارید تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 را با کیفیت و کمترین هزینه انجام دهید، می‌توانید از خدمات تخصصی گیربکس باز استفاده کنید.

مشکلات رایج گیربکس اتومات

همان‌طور که گفته شد، گیربکس تیگو 7 از انواع گیربکس‌های اتوماتیک محسوب می‌شود. مشکلات رایجی که این نوع گیربکس‌ها به آن دچار می‌شوند، شامل موارد زیر است:

  • نشتی محفظه، واشر و لوله‌های حاوی مایع گیربکس: این مشکل ممکن است به دلیل ضربه و یا فرسودگی ایجاد شود و علامت آن نشت مایع گیربکس به خارج است.
  • سوختن شیر برقی گیربکس: این مشکل می‌تواند سبب لغزش دنده‌ و تغییر خود‌به‌خود و بی‌دلیل آن شود.
  • فرسودگی دنده‌ها: این مشکل عامل بسیاری از خرابی‌های جعبه دنده و عدم کارکرد صحیح آن است.
  • کهنه‌شدن مایع ترمز: اگر مدت زیادی مایع گیربکس عوض نشود، می‌سوزد و مشکل ایجاد می‌کند.

علائم خرابی گیربکس

علائم زیر به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید گیربکس تیگو 7 شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.

نشت مایع

اگر متوجه مایع قرمز‌رنگی در زیر خودروی تیگو 7 خود شدید، احتمالا با نشت مایع گیربکس مواجه هستید. نقش این مایع در جعبه دنده، نرم‌کردن دنده‌ها و آسان‌کردن حرکت آنها است. در صورتی که مایع گیربکس از حد مشخصی کمتر شود، ممکن است دندانه‌های گیربکس خرد شوند و آسیب‌های جبران ناپذیری به جعبه دنده شما وارد شود.

علاوه بر بررسی بصری نشت، برای تشخیص این‌که آیا مایع گیربکس شما کم شده است یا خیر، اندکی با ماشین رانندگی کنید تا گرم شود و سپس کاپوت را بلند کرده و نشانگر روغن ترمز را بخوانید (مطمئن شوید که وسیله نقلیه روی زمین صاف است). بر خلاف روغن موتور، مایع گیربکس توسط خودرو سوخته یا مصرف نمی‌شود، بنابراین، اگر سطح آن پایین باشد، در جایی نشتی وجود دارد که باید اصلاح شود.

ناهماهنگی و تاخیر در تعویض دنده

ممکن است متوجه شوید که گیربکس تیگو 7 هنگام تعویض دنده تاخیر دارد یا الگوی تغییر دنده نامنظم است. مثلا قبل از این‌که از دنده سه به چهار تغییر کند دور آن بالا می‌رود یا پایین آمدن دنده یکنواخت نیست. در این صورت، باید با بررسی مناسب‌بودن نوع و میزان روغن ترمز شروع کنید. با توجه به این‌که ممکن است مشکل جدی‌تر از این‌ها باشد، لازم است تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 را در برنامه خود قرار دهید.

دنده‌های گیربکس می‌لغزند

لغزش دنده‌ها یک نقص خطرناک خودرو است. اگر وسیله نقلیه شما به‌طور خود‌به‌خود و بی‌دلیل به دنده‌های بالاتر یا پایین‌تر می‌رود یا کاملاً خلاص می‌شود، باید فوراً به این مشکل رسیدگی کنید. علاوه بر مشکل مربوط به روغن ترمز، مسئله می‌تواند مربوط به شیر برقی گیربکس باشد که سیگنال‌های معیوب را به گیربکس ارسال می‌کند. همچنین، این احتمال وجود دارد که دنده‌ها فرسوده شده باشند یا صفحات کلاچ سوخته باشد. در هرصورت برای تعمیر باید به یک متخصص تعمیر گیربکس مراجعه کنید.

بوی سوختگی و حرارت

اگر زیر کاپوت بوی سوختگی حس کردید، ببینید آیا چراغ ترموستات موتور روی داشبورد دمای بالای موتور را نشان می‌دهد یا نه. اگر چراغ روشن باشد، موتور داغ شده و ماشین در حال جوش آوردن است. با این حال، اگر دمای موتور شما خوب است، ممکن است مشکل از گیربکس باشد. مایع گیربکس در صورتی که برای مدت طولانی عوض نشود در نهایت خراب می‌شود و خاصیت روان‌کنندگی آن از بین می‌رود. این مایع می‌تواند به لجنی تبدیل شود که با گرم‌شدن بیش از حد شروع به سوختن می‌کند. در این شرایط این مایع باید عوض شود.

تعمیر گیربکس تیگو 7 چقدر خرج دارد؟

گیربکس از گران‌ترین قطعات خودرو است. اما این بدان معنا نیست که تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 همیشه پرخرج است. چکاپ‌های دوره‌ای و ساده هزینه کمی دارند و می‌توانند به‌‌راحتی از خرج‌های بزرگ جلوگیری کنند. پس کافی است برای کاهش هزینه‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7، اتومبیل خود را بر طبق یک برنامه زمان‌بندی خاص برای چکاپ نزد تعمیرکار ببرید.

در صورتی‌ که گیربکس نیاز به تعمیرات جدی‌تری داشته باشد، هزینه‌ها وابسته به قیمت قطعه‌ای است که نیاز به جایگزینی دارد. در موارد بسیار معدودی لازم است کل گیربکس عوض شود؛ در این شرایط هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. با این حال، هدف از نگهداری و تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 این است که گیربکس خودرو به این مرحله از خرابی نرسد.

تعمیر گیربکس تیگو 7 پرو (pro)

گیربکس اتوماتیک تیگو 7 پرو با مدل تیگو معمولی متفائت است و شرکت سازنده از یک سیستم انتقال قدرت CVT با قابلیت شبیه‌سازی 9 دنده (مشابه نمونه کار شده روی چری آریزو 6 و 5 جدید) داده است که شاید روی کاغذ خصلت‌های اسپرت مدل دبل‌کلاچ را نداشته باشد اما در عوض در بحث استهلاک برتر ظاهر می‌شود و با راندمان مناسب خود، مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری را در سطح معقول نگاه خواهد داشت. به عبارت دیگر باید گفت که از نظر پیشرانه و جعبه دنده، تیگو 7 پرو عیناً شبیه به آریزو 6 است.

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 از کجا شروع کنیم؟

اگر علائم خرابی را در گیربکس خود می‌بینید و یا مدت‌هاست که آن را به وسیله یک تعمیرکار حرفه‌ای چکاپ نکرده‌اید، می‌توانید از گیربکس باز کمک بگیرید. تعمیرکاران حرفه‌ای ما در یک بررسی کامل تمام آن‌چه گیربکس خودروی شما به آن نیاز دارد را تشخیص می‌دهند و برای شما یک برنامه زمان‌بندی مشخص برای چکاپ‌های بعدی مشخص می‌کنند. با کمک گیربکس باز، می‌توانید هزینه‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 7 را تا حد زیادی کاهش داده  و عمر مفید خودرو خود را افزایش دهید.

همچنین در صورتی که به دنبال تعمیر گیربکس تیگو 5 هستید ما میتوانیم به شما کمک کنیم.

هزینه تعمیر گیربکس تیگو5

یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن شما درگیر میکند در هنگام تعمیر یا تعویض قطعات خودرو، هزینه آن است.
با توجه به چینی بودن خودروی چری تیگو 5 و عدم وفور قطعات آن در بازار و نبود ثبات در بازار، ما به شما مشتریان عزیز پیشنهاد می کند تا برای اطلاع از جزئیات دقیق و قیمت قطعات و تعمیر گیربکس با شماره های ما در تماس باشید. کارشناسان ما آماده پاسخ گویی به سوالات شما مشتریان عزیز هستند.

شرح خدمات اجرت به تومان
باز و بست گیربکس ⚡ 2/900/000 ⚡
شفت گیربکس تیگو 7 ⚡ 6/000/000 ⚡
اویل پمپ ⚡ 4/000/000 ⚡
صافی گیربکس تیگو 7 ⚡ 1/700/000 ⚡
ساعت گیربکس ⚡ 2/600/000 ⚡
شیر برقی تیگو 7 ⚡ 1/400/000 ⚡
صفحه گیربکس تیگو 7 ⚡ 4/900/000 ⚡
دبل کلاچ تیگو 7 ⚡ 3/000/000 ⚡
4.9/5 - (45 نظر)