تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206

یکی از پرطرفدارترین خودروهای کشور پژو 206 اتوماتیک می باشد که به علت هندلینگ خوب و رانندگی ساده بین بسیاری از راننده های ایرانی محبوبیت پیدا کرده است . گیربکس اتوماتیک از مدل AL4 هست که توسط یک شرکت فرانسوی به نام پژو طراحی و تولید شده است . در این پست از وب سایت گیربکس باز به بازبینی گیربکس اتوماتیک پژو 206 , عیب و مشکلات و امتیازات مثبت این خودرو , مدل نگه داری اصولی و هزینه های تعمیر آن می پردازیم.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک 206

 

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206

یکی از سوال های مشتریان گرامی مراجعه کننده به سایت گیربکس باز راجب هزنیه تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206 می باشد که ما سعی داریم در حد توان شما را در این مورد راهنمایی کنیم . در این مورد نمی توان قیمت دقیقی محاسبه کرد لذا عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند مانند میزان خرابی , نوع تعمیر ( اساسی یا جزئی ) , قیمت قعطات یدکی , اجرت تکنسین تعمیرکار گیربکس اتوماتیک اما با تمام این اوصاف می توان به طور خیلی تغریبی هزینه تعمیرات جز را بین 3 تا 5 میلیون تومان و حال اگر نیاز به تعمیرات اساسی باشد بین 15 تا 25 میلیون تومان برآورد کرد.

.

تعمیرگاه پژو 206 اتوماتیک

برای مراجعه به یک تعمیرگاه خوب شما باید موارد زیادی را در نظر بگیرید مانند دانش تعمیرکار و تکنسین فعال در آنجا , دریافت برگه ضمانت و گارانتی , دستگاه های تخصصی انجام تعمیرات گیربکس های اتوماتیک و موارد دیگر که از نظر شما مهم است , گیربکس های اتوماتیک خودروهای 206 نیز ممکن است تحت شرایط خاصی دچار خرابی شوند و این خرابی علائم خاصی داشته و با بررسی این علائم می توان عیب یابی خودرو خود را انجام داد بعد از عیب یابی باید به یک تعمیرگاه برای رفع مشکل مراجعه کنید .  ما در تعمیرگاه گیربکس باز با ارایه ضمانت نامه کتبی برگه گارانتی خیال شما را از انجام تعمیرات راحت می کنیم.

.

ریست گیربکس اتوماتیک پژو 206

در انواع خودروهای شرکت پژو و همچنین شرکت سیتروئن باید سیستم فنی گیربکس ریست شود , حتما دقت شود که توسط متخصص این امر بعد از انجام تعویض روغن گیربکس اتوماتیک شمارشگر آلایندگی یا همان کانتر گیربکس اتوماتیک به ریست شود . اگر این مورد به درستی انجام نشود خودرو در ابتدای حرکت ضربه می زند و لامپ های اخطار سیستم گیربکس خودکار به علامت ی هشدار پر‌نور میگردند.

.

 امتیازات مثبت گیربکس اتوماتیک پژو 206

 

  • رانندگی ساده : شما با گیربکس اتوماتیک این خودرو حتی در ترافیک سنگین می توانید به راحتی رانندگی کنید حتی خیلی آسان تر از یک خودرو 206  با گیربکس دستی و این یک مزیت برای این مدل اتوماتیک است.
  • کم شدن خستگی راننده : این مدل اتوماتیک به علت تعویض خودکار دنده های خستگی شما را در مسیرهای طولانی به طور قابل توجهی کم می کند.
  • بالا رفتن عمر موتور خودرو : با توجه به اینکه این خودرو اتوماتیک است و تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک به موقع انجام می گیرد این عمل باعث کاهش فشار به موتور خودرو می شود و عمر آن را بالا می برد.

.

مشکلات رایج پژو 206 اتوماتیک

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مشکلاتی بپردازیم که نشان دهنده خرابی گیربکس اتوماتیک هستند و با مشاهده آن ها لازم است نسبت به تعمیر گیربکس خودرو خود اقدام نمایید که این مشکلات شامل موارد زیر می شوند.

  • عدم تعویض درست دنده و تقه زدن
  • انتقال گیربکس در حالت اضطراری
  • ایجاد اختلال در سیستم فشار روغن که عمدتا به دلیل خرابی شیرهای برقی بروز می یابد.
  • کیپ شدن صافی مربوط به گیربکس
  • سوختن صفحه کلاچ که به علت خرابی پمپ روغن ایجاد می شود.
  • خراب شدن مبدل گشتاور ( توجه داشته باشید در صورت خرابی مبدل گشتاور خودروی شما هنگام حرکت در مسیرهای سربالایی ضعیف عمل می کند.)
  • ایجاد گاز هرز زمانی که در حال رانندگی هستید.
  • عدم تعویض دنده

.

علائم نشان دهنده خرابی گیربکس اتومات 206

هرگونه خرابی در گیربکس اتوماتیک دارای یک مجموعه علائم و نشانه ها است. این علائم می توانند به شما در تشخیص و عیب یابی خرابی های گیربکس کمک قابل توجه ای نماید. از مهم ترین علائم خرابی گیربکس های اتوماتیک که شما را ملزم به مراجعه به تعمیرگاه می نمایند موارد زیر را می توان تشریح نمود.

نشتی روغن

بررسی سطح مایع یکی از ملزومات تعویض روغن گیربکس های اتوماتیک است. افزایش و یا کاهش سطح مایع می تواند قدرت موتور را کاهش دهد. بر این اساس توصیه داریم هنگام تعویض روغن سطح مایع را مورد بررسی قرار دهید.

تیره شدن رنگ روغن

روغن هایی که سالم هستند رنگی روشن و شفاف دارند. بوی این روغن ها شباهت بسیار زیادی به بوی نفت دارد. هرگونه تغییر رنگ روغن گیربکس به رنگ های تیره نشانه فرارسیدن زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک است.

شنیدن صداهای غیرعادی

گاهی ممکن است هنگام شتاب گیری و یا رانندگی صداهای غیرمعمولی را از ناحیه گیربکس خودرو خود بشنوید. این صدا از علائم خرابی گیربکس است و بایستی در اسرع وقت نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 206 اقدام نمایید.

روشن شدن چراغ هشدار

با بروز هرگونه خطا در گیربکس های اتوماتیک می توان شاهد روشن شدن چراغ هشدار خودرو خود بود. اگر بخواهیم اشاره ای به یکی از دلایل روشن شدن چراغ خودرو داشته باشیم می توان افزایش دمای گیربکس را نام برد.

.

خدمات تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک پژو 206

تعمیر گیربکس این خودرو خدمات خاصی را شامل می شود که آشنایی با آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد و این خدمات به صورت زیر هستند.

  • تعمیر گیربکس اتومات پژو 206
  • سرویس های دوره ای گیربکس
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
  • عیب یابی و نمایش خرابی های گیربکس اتوماتیک
  • بازید فنی از گیربکس های اتوماتیک
  • ارائه مشاوره در راستای استفاده صحیح و اصولی از گیربکس اتوماتیک
4.9/5 - (54 نظر)