جک J5 اولین خودروی سدان این برند در ایران بود که در ابتدا با موتور 1.5 لیتری و گیربکس دستی عرضه شد. بعدها این خودرو به موتور 1.8 لیتری و گیربکس اتوماتیک مجهز شد و توانست به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند. گیربکس دنده‌ای ماشین از نوع 5 دنده و اتوماتیک از نوع چهارسرعته AT است. البته این گیربکس اتوماتیک تنها از نظر تعداد دنده به رقبای خود مانند 206 و ال نود شباهت دارد. در این مطلب، به بررسی تمام نکات مهم درباره تعمیر گیربکس جک J5 می‌پردازیم.

جک J5 در نسخه دنده‌ای مجهز به یک گیربکس 5 سرعته دستی است. این جعبه‌دنده به خوبی موتور 1.5 لیتری این ماشین هماهنگ شده است و می‌تواند با توجه به جثه نسبتا بزرگ این خودرو، شتاب 10 ثانیه‌ای را برای این ماشین به همراه داشته باشد. خودروی جک جی 5 دنده‌ای استهلاک موتور و گیربکس بسیار پایینی داشت و به همین خاطر توانست به محبوبیت بسیار بالایی در میان علاقه‌مندان به خودرو دست پیدا کند. البته اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که اگر دائما گیربکس ماشین را تحت فشار قرار دهید و به تعویض لوازم و قطعات مصرفی آن مانند روغن واسکازین توجه نکنید، گیربکس این ماشین دچار خرابی‌های بسیار زیادی خواهد شد.

هزینه تعمیر گیربکس جک اتوماتیکJ5
هزینه تعمیر گیربکس جک اتوماتیکJ5

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

کرمان موتور بعد از عرضه جک جی 5 دنده‌ای، نسخه اتوماتیک این خودرو را هم به بازار عرضه کرد. مانند بسیاری از خودروهای اتوماتیک دیگری که در بازه قیمتی این ماشین قرار دارند. گیربکس جک J5 اتوماتیک هم از نوع 4 دنده است. با این تفاوت که رقبای این ماشین از جعبه‌دنده AL4 استفاده می‌کنند که استهلاک بسیار بالایی در کارکرد بیشتر از 100 هزار کیلومتر دارد. گیربکس جک J5 اتوماتیک از نوع AT معمولی است که بازدهی مناسبی در بازه قیمتی خود دارد.

4.9/5 - (7 نظر)