مگان یکی از محبوب‌ترین سدان‌های ساخت رنو در ایران است. این ماشین با دو موتور 1600 و 2000 به بازار عرضه شد و می‌توانید آن را در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک خریداری کنید. گیربکس اتوماتیک این خودرو هم تقریبا همان گیربکسی است که در خودروهای ال نود، ساندرو و 206 استفاده شده است. البته این گیربکس ضعف‌هایی دارد که یکی از آن‌ها استهلاک بالا در صورت استفاده پرفشار است. برای اطلاعات کلی در خصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک می توانید روی عبرات آن کلیک کنید.و برای اطلاعات بیشتر تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان این صفحه را مطالعه بفرمایید.

همچنین اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که جعبه‌دنده مگان از بخش‌های مختلفی مانند توربین و اویل پمپ تشکیل شده است که در صورت خرابی می‌توانند مشکلات زیادی را برای این گیربکس ایجاد کنند. برای آشنایی با نکات تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان، با ما در این مطلب همراه باشید.

گیربکس مگان اتومات چیست

گیربکس مکان اتوماتیک که گیربکس al4 هست روی ماشین هایی مانند پژو ساندرو و چند ماشین دیگر است و جزو پر مصرف ترین گیربکس های داخلی است بیشترین ایراد این گیربکس ها شیر برقی و ساعتی است که باعث تقه و گاز حرض می‌شود ،و دگر مشکلای این گیربکس روشن کردن چراغ برف یا همون اسنو و است یا اسپرت

سنسور گیربکس مگان

برای تعمیر گیربکس رنو مگان باید توجه داشت که گیربکس مگان مانند دیگر گیربکس ها دارای چندین سنسور می‌باشد این سنسور ها شامل سنسور دور شمار ‌ سنسور فشار . سنسور سرعت . سنسور دما میشود که ما در گیربکس al4 که بر روی مگان است بیشترین خرابی رو در سنسور فشار داریم که مهمترین سنسور است و فشار گیربکس رو اندازه گیری میکند خراب بودن این سنسور میتواند گیربکس را روی مود اضطراری ببرد و باعث تقه در گیربکس شود و خرابی آن را میتوان با تست دستگاه فهمید و ضروری است که خرابی سنسور ها زود تشخیص داده شود که موجب خرابی گیربکس نشود

صدای گیربکس مگان اتومات

گیربکس مگان و کلا گیربکس های al4 که بر روی چند ماشین دیگر هم نصب هست خیلی به مشکل صدا بر نمی‌خورند ولی در کل مورد هایی مشاهده شده که گیربکس دارای صدا بوده . صدا در گیربکس مگان می‌تواند از کم بودن روغن،خرابی خنک کن و خرابی دیفرانسیل داخل گیربکس باشد که خیلی به ندرت پیش می‌آید

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

تعمیر گیربکس اتومات مگان به مراتب هزینه تعمیر بیشتری نسبت به جعبه‌دنده دستی دارد. البته درست مانند نمونه دستی، هزینه تعمیر این جعبه‌دنده هم ارتباط با میزان خرابی دارد. همچنین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که اجرت باز و بست و تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک هم کمی بیشتر از گیربکس‌های دنده‌ای است

هزینه ی تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان در گیربکس باز به طور کلی بستگی به چند مورد اصلی دارد:

۱. خراب بودن یا نبودن شفت اصلی

۲. خراب بودن یا نبودن ساعتی

این دو مهمترین علت هایی هستند که باعث گرون تر شدن هزینه ها می‌شوند زیرا خرابی این دو باعث به وجود آمدن دگر مشکل ها در گیربکس میشود

شروع هزینه ها در این گیربکس از ۲ میلیون تومان شروع و گاهی تا بالای ۱۵ میلیون هم می‌رسید پس بهتر است با اولین مشاهده خرابی سریع به متخصص گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید

هزینه ی تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نسبت به خرابی گیربکس هستش که معمولاً از ۲_۳میلیون شروع و نهایتاً تا ۳۰میلیون میرسه

باند گیربکس ۱۴۰۰/۱۵۰۰، صافی اصلی ۱۲۵۰/۱۵۰۰، شیر برقی ۹۰۰/۱۰۵۰، واشر وسط ۱۰۰۰

قیمت ساعت گیربکس مگان

ساعت گیربکس اتوماتیک یا همون ولوبادی قابل تعمیر هستش که هزینه ی تعمیر آن از ۸۰۰/۳۰۰۰ می‌باشد .در صورت جواب ندادن تعمیر آن باید از ساعتی نو که حدود قیمت ۹ میلیون تومان است

معایب گیربکس اتوماتیک مگان

از معایب گیربکس مگان میتوان به ضعیف بودن شیربرقی و ساعت آن اشاره کرد که البته بیشترین دلایل خرابی به خاطره پر کار بودن این گیربکس و ضعیف بودن جنس های داخل بازار است از دیگر خرابی های این گیربکس میتوان به گشاد شدن رینگ های درب عقب اشاره کرد که باعث گاز حرض ماشین می‌شود و این ایراد با تعویض رینگ های اور سایز به جای رینگ های اصلی قابل حل است هم هاین معایب می تواند درن هایت به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان بیانجامد.

 

تعویض شیر برقی گیربکس مگان

برای تعویض شیر برقی ها باید اول دستگاه دیاگ گیربکس اتوماتیک به خودرو وصل بشود تا تمام مقدار فشار های شیر برقی ها چک شود در صورت افت فشار در شیر برقی ها نیاز به تعویض یا تعمیر است

تعویض شیر برقی های گیربکس مگان جز کار های اصلی است و مانند شمع و وایر هر از چند گاهی باید تعویض شوند که هم عمر گیربکس و هم عمر ساعتی افزایش یابد برای تعویض شیربرقی نیاز به باز شدن گیربکس نیست و این کار با باز کردن درب کارتل گیربکس قابل انجام است در تعویض شیربرقی فقط ۲ شیربرقی بزرگ تعویض میشود که مهمترین وظیفه را دارند یکی از آن ها کنترل lock up و دیگری کنترل فشار گیربکس است

گیربکس اتومات مگان 2000

اولین مدل از مگانی که در ایران موجود است، در سال 2002 در فرانسه معرفی شد. این خودرو در ایران و در نسخه 2000 مجهز به یک گیربکس اتوماتیک AT از نوع AL4 است که همان‌طور که از نامش پیداست، چهار دنده جلو را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این گیربکس 5 دنده به صورت عرضی در کنار هم قرار دارند و این باعث تفاوت این جعبه‌دنده با مدل‌های دیگر AT شده است.

نکته دیگری که درباره گیربکس اتوماتیک مگان وجود دارد، کندی این گیربکس است که در مواقعی مانند ترافیک بسیار آزاردهنده عمل می‌کند. با این حال، بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید که جعبه‌دنده اتوماتیک مگان به دلیل چهار سرعته بودن و برنامه‌ریزی مخصوص خود، مصرف سوخت ماشین شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

اعزام خودرو بر رایگان برای تعمیر گیربکس مگان

فقط با یک تماس میتوانید خدماتی رایگان مورد نیاز خود را پیدا کنید ؛ ارسال خودرو بر رایگاه به سراسر تهران در کمترین زمان ممکن

مشخصات گیربکس اتوماتیک مگان

خودروی مگان تنها در نسخه 2000 با گیربکس اتوماتیک عرضه شد و توانست از همان ابتدا به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. این گیربکس به دلیل استفاده شدن در خودروهایی مانند ساندرو، ال نود و پژو 206 در میان ایرانیان بسیار نام‌آشنا بود و همین باعث محبوبیت مگان شد.

البته شاید تصور کنید که گیربکس‌های مگان، ال نود و 206 کاملا مانند هم هستند. اما واقعیت این است که این گیربکس‌ها همه از نوع AL4 هستند، اما در نوع پوسته و برنامه‌ریزی تفاوت‌هایی با هم دارند. مگان به دلیل جدیدتر بودن و برخورداری از فناوری‌های جدیدتر نسبت به 206 و ال نود برنامه‌ریزی گیربکس بهتری دارد و همین باعث شده است که این ماشین در عین سنگین بودن و ابعاد بزرگ خود بتواند شتاب‌گیری نسبتا مناسبی داشته باشد.

نکته‌ای که درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان وجود دارد این است که شما می‌توانید از این جعبه‌دنده در خودروی ال نود هم استفاده کنید. این باعث می‌شود که داچیا لوگان شما شتاب‌گیری بیشتری نسبت به ال نودهای دیگر داشته باشد.

مشکلات گیربکس اتوماتیک مگان

گیربکس اتوماتیک خودروی مگان در صورت استفاده عادی و اصولی استهلاک کمی دارد. اما در این میان، نکته‌ای وجود دارد که باعث اذیت شدن صاحبان این خودرو شده است. گیربکس مگان به دلیل فناوری قدیمی، نسبت به گیربکس‌های دیگر بسیار کند عمل می‌کند و همین باعث می‌شود که این ماشین لذت رانندگی چندان بالایی نداشته باشد.

البته که در سرعت‌های بالا و مخصوصا شتاب‌گیری ثانیه، این ماشین مشکلی از بابت لذت رانندگی و شتاب‌گیری ندارد. بلکه کندی در تعویض دنده‌ها و شتاب‌گیری اولیه باعث شده است که برخی از افرادی که قصد خرید این ماشین را دارند، کمی دچار تردید شوند.

خرابی گیربکس مگان

به دلیل قدیمی بودن گیربکس AL4، جعبه‌دنده مگان از استهلاک نسبتا بالایی برخوردار است. البته اگر به این جعبه‌دنده فشار زیادی وارد نکنید و دائما هم به آن رسیدگی کنید، استهلاک آن پایین می‌آید و شما را اذیت نخواهد کرد.

مشاوره و عیب یابی رایگان گیربکس

مشاوره و عیب یابی رایگان یکی از مزیت های همکاری با گروه تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

به صورت کلی، دقیق و ثابت نمی‌توانیم قیمتی را برای تعمیر گیربکس دستی مگان بیان کنیم. چرا که هزینه تعمیر ارتباط مستقیمی با میزان خرابی گیربکس دارد. به‌عنوان‌مثال، هزینه تعمیر گیربکسی که چرخ‌دنده‌های آن خرد شده‌اند، با گیربکسی تنها تقه‌های ریز دارد، متفاوت است. به همین خاطر، برای دریافت هزینه تعمیر گیربکس مگان، ابتدا باید مشکل جعبه‌دنده خودروی شما پیدا شده و هزینه قطعات جایگزین هم برآورد شود.

قیمت گیربکس اتومات مگان

گیربکس اتومات مگان را می‌توانید به صورت نو و یا استوک تهیه کنید. البته که بودجه کافی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ نمونه نو بروید. امروز گیربکس AL4 این ماشین از حدود 30 میلیون تومان الی 45 میلیون تومان با توجه به معیارهای مختلفی مانند نو و کارکرده بودن، قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت گیربکس اتوماتیک مگان 2000 به مراتب بیشتر از خودروهایی مانند ال نود و 206 است. شما می‌توانید گیربکس این خودرو را از تعمیرگاه‌ها و مراکز لوازم یدکی بزرگ و معتبر تهیه کنید. قیمت این گیربکس هم معمولا به دلیل نوسانات ارزی روزانه متفاوت است. در ادامه مقاله تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان با ما همراه باشید

قیمت گیربکس اتوماتیک مگان 1600

نکته‌ای که درباره گیربکس مگان 1600 وجود دارد این است که این خودرو تنها با جعبه‌دنده دستی به بازار عرضه شد و به صورت کارخانه گیربکس اتوماتیک برای آن وجود ندارد. البته که ممکن است بتوانید در این خودرو از جعبه‌دنده اتوماتیک نسخه 2000 استفاده کنید.

قیمت شیر برقی گیربکس اتوماتیک مگان

شیر برقی وظیفه جابه‌جایی فشار روغن را در حین تعویض دنده بر عهده دارد. در صورتی که این شیر خراب باشد، تعویض دنده‌ها به نادرستی انجام می‌شود. قیمت شیر برقی مگان نسبت به قطعات دیگر این خودرو کمتر است و به وفور هم در بازار پیدا می‌شود.

گارانتی ۱ ساله تعمیرات

قطعات و تعمییرات خود را گارانتی کنید و یک سال ما همراه شماییم تا با خیال راحت محصولات و خدماتی با گارانتی داشته باشید.

فروش گیربکس اتوماتیک مگان

سایت‌ها و تعمیرگاه‌های بسیاری وجود دارند که گیربکس اتوماتیک مگان را برای فروش عرضه می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیاز خود، این جعبه‌دنده اتوماتیک را از این مراکز تهیه کنید. توجه داشته باشید که در صورت تمایل هم می‌توانید گیربکس استوک مگان را از تعمیرگاه‌ها خریداری کنید.

خرید گیربکس اتومات مگان

اگر قصد خرید گیربکس اتومات مگان را دارید، باید به برخی نکات توجه داشته باشید. اولیه نکته، سالم بودن و ترک نداشتن پوسته گیربکس در نمونه‌های استوک است. همچنین گیربکس استوک مورد نظر شما هم نباید به هیچ عنوان روغن‌ریزی داشته باشد. در نمونه‌های اتوماتیک هم حتما سریال گیربکس را بررسی کنید که اصلی بوده و خط و خش نداشته باشد.

4.9/5 - (43 نظر)