علت پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5

اگر شما هم مالک خودرو تیگو 5 هستید باید با اعضای گیربکس اتوماتیک خودرو خود آشنا شوید که زنجیر گیربکس یکی از قطعات موجود در خودرو شماست و وظیفه آن در خودروهایی که گیربکس سی وی تی دارند قدرت را از موتور به چرخ ها انتقال می دهد و این عمل با جابجایی قدرت از فولی ورودی به فولی خروجی صورت می گیرد و در ادامه ما بیشتر به بحث زنجیر گیربکس می پردازیم با ما همراه باشید.

 

علت پاره شدن زنجیر گیربکس تیگو 5

 

تعمیر زنجیر پاره شده گیربکس تیگو 5

این سوالی است که بخری از کاربران وب سایت از ما پرسیده اند که آیا زنجیر گیربکس اتوماتیک که پاره شده است را می توان تعمیر کرد یا شما در تعمیرگاه گیربکس تخصصی می توانید تعمیر کنید ؟ و پاسخ این سوال به شما این است که این مدل زنجیر ها قابل تعمیر نیستند و باید حتما تعویض گردند و در زیر یک نمونه عکس زنچیر پاره شده گیربکس تیگو 5 را برای اطلاعات بیشتر شما قرار می دهیم و بهتر است با دقت ببنید تا جواب سوال را خودتان متوجه شوید.

 

3 دلیل پارگی زنجیر گیربکس تیگو 5

عمر زنجیر گیربکس : به مرور زمان و با استفاده از خودرو این احتمال می رود که بعد از پیماش کیلومتر 70 الی 100 هزار کیلومتر و پایین آمدن عمر زنجیر گیربکس ضمن سایش دچار پارگی شود و بهتر از برای جلوگیری و دیرتر رسیدن این اتفاق به هیچ وجه از سرویس های دوره ای قافل نشوید.

جنس زنجیر گیربکس : اگر زنجیر گیربکس اتوماتیک خودرو شما کیفیت نداشته باشد چه جنس فابریک روی گیربکس و چه قطعه ای که بعد از مدتی از کارکرد خودرو تهیه می کنید اورجینال نباشد خودرو شما خیلی زودتر از آن چیزی که فکر کنید دچار پارگی زنجیر گیربکس می شود.

عدم نصب اصولی : اگر تعمیرکار گیربکس اتوماتیک به صورت اصولی و صحیح زنجیر گیربکس را تعویض نکند امکان پاره شدن و تحت فشار قرار گرفتن زنجیر گیربکس وجود دارد.

 

زنجیر گیربکس تیگو 5 پاره شده

 

تعویض زنجیر گیربکس تیگو 5

اگر زنجیر گیربکس خودرو شما خراب یا پاره شده است بهترین کار این است که ضمن تماس با یک تعمیرگاه تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک با هماهنگی برای حمل خودرو با خودرو بر به تعمیرگاه اقدام کنید زیرا تعویض کردن زنجیر گیربکس یک امر تخصصی و بسیار پیچیده می باشد و بهتر است به نحو صحیح این عمل انجام گیرد.

 

علائم هشدار دهنده پاره شدن زنجیر گیربکس

سه مورد که شما باید به آن توجه کنید زیرا این موارد نشانه هایی از لحظه پارگی زنجر گیربکس هستند و اولین مورد در این زمینه بحث ایراد در تغییر دنده هاست و دنده ها به سختی جا می روند و اصولا روان و نرم کار نمیکنن و مورد دوم که می توان مورد بررسی قرار داد بحث صداهای عجیب و غریب است که می تواند به علت ساییدگی بیش از حد مخصوصا زمان تغییر دنده باشد که نشان از خرابی زنجیر گیربکس دارد و سومین مورد لرزش می باشد اگر در زمان شتاب گیری اولیه احساس لرزش دارید این احتمال زیاد است که زنجیر گیربکس خودرو شما آسیب دیده باشد.

 

پیشگیری از پاره شدن زنجیر گیربکس

اگر قصد جلوگیری از پاره شدن زنجیر گیربکس خودرو خود را دارید باید به این سه مورد توجه اساسی کنید، سرویس های دوره ای منظم و استفاده از زنجیر اورجینال شرکتی و رانندگی نامناسب نداشته باشید و توضیح بیشتر شاید حوصله شما را سر ببرید اما اگر در این موارد دقت کنید شک نکنید که عمر زنجیر و گیربکس اتوماتیک خودرو شما به شدت افزایش می یابد.

 

در آخر این نوشته ضمن رعایت توصیه های بالاتر بهتر است اگر مشکوک به ایراد در زنجیر گیربکس خودرو خود شدید حتما با تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در زمینه تعمیر گیربکس تیگو 5 تماس بگیرید زیرا اگر تعویض زنجیر به صورت اصولی و صحیح انجام نشود در آینده باعث آسیب های جدی به خودرو شما می شود و اگر در خودرو شما دچار نقص فنی در این زمینه شد کافی است با تیم ما تماس برقرار کنید تا خودرو شما را با خودروبر رایگان به تعمیرگاه منتقل و با ضمانت کتبی تعمیرات لازم صورت گیرد.

5/5 - (5 نظر)