نوع روغن گیربکس تیگو 5

طبق دفترچه دستورالعمل تعمیرات و نگهداری خودرو تیگو 5 ، بستگی به شرایط متفاوت همچون سال تولید خودرو ، مدل خودرو و همچنین اطلاعات فنی خودرو ، نوع روغن گیربکس خودرو مشخص می گردد که در ادامه این محتوا اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

 

نوع روغن گیربکس تیگو 5

مارک روغن گیربکس تیگو 5

دفترچه دستورالعمل تعمیرات و نگهداری خودرو : بهترین پاسخ برای سوالات شما در مورد نوع روغن گیربکس در دفترچه راهنمای خودرو می باشد ، زیرا معتمدترین مرجع اطلاعات برای خودرو شما است ، می توانید مشخصه های روغن گیربکس مصرفی را در آن مشاهده نمایید اما اگر هدف پاسخ به سوال شما باشد باید بگوییم که نوع روغن گیربکس خودرو تیگو 5 سی وی تی CVT می باشد.

نمایندگی های چری و تعمیرگاه های تخصصی : با توجه به اینکه نمایندگی ها و تعمیرگاه های تخصصی با زیر و بم تیگو 5 کاملا آشنایی دارند ، نوع روغن مصرفی مناسب با خودروی شما را معرفی می کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید تعویض روغن تیگو 5 باید توسط تعمیرکار مجرب انجام شود و نباید شخصا اقدام به تعویض روغن نمایید.

.

مشخصه روغن گیربکس مناسب

مواد افزودنی : برای کارکرد بهتر روغن در گیربکس و حفظ سلامت قطعات داخلی آن ، افزودنی هایی در روغن موجود می باشد.

گرانروی یا ویسکوزیته : ویسکوزیته یا گرانروی نشان دهنده میزان مقاومت یه مایع در برابر جاری شدن و به نوعی غلظت آن را نشان می دهد. که از قضا باید با شرایط جوی و آب و هوا و همچنین دمای کارکرد ماشین سازگاری داشته باشد.

استاندارد کیفی : روغن گیربکس مناسب باید دارای استاندارهای کیفی ضروری که از طریق سازمان مربوطه توصیه شده است باشد.

.

پیامد مصرف روغن گیربکس نامناسب

ساییدگی قطعات داخلی گیربکس : چنانچه از روغن نامناسب در گیربکس استفاده شود ، روغن روانی لازم را نخواهد داشت و پیامد آن افزایش ساییدگی و خوردگی قطعات داخلی خواهد بود.

معیوب شدن گیربکس : روغن نامناسب باعث می شود قطعات داخلی و در نهایت گیربکس خودرو بصورت کامل دچار نقص و خرابی شود که به دنبال آن ایرادات پی در پی گیربکس ایجاد می شود و احتمال اینکه مالک خودرو برای تعمیر گیربکس تیگو 5 اقدام کند بسیار زیاد است و هزینه های زیادی بر دوش وی قرار می گیرد.

مختل شدن کارکرد گیربکس : تعویض روغن نامناسب موجب اصطکاک بیشتر و بالا رفتن حرارت قطعات داخلی گیربکس و مختل شدن عملکرد آن خواهد شد.

.

نکات تعویض روغن گیربکس تیگو 5

  • فیلتر روغن گیربکس : توصیه اکید می شود که هم زمان با تعویض روغن گیربکس ، فیلتر روغن را تعویض نمایید.
  • تعویض بموقع روغن گیربکس : داخل دفترچه راهنمای تعمیرات و نگهداری خودرو ، زمان مقرر تعویض روغن گیربکس ذکر شده است. طبق زمان بندی روغن را تعویض نمایید.
  • انتخاب تعمیرگاه مناسب : به دلیل اینکه گیربکس تیگو 5 دارای گیج روغن جهت بررسی میزان روغن را ندارد ، تعویض روغن باید توسط تعمیرکار ماهر در  تعمیرگاه تخصصی انجام شود.
  • با توجه به نکاتی که ذکر شد ، اگر همچنان سوال های دیگری در خصوص مشکلات گیربکس تیگو 5 در سر دارید ، فورا با کارشناسان خبره تعمیرگاه تخصصی گیربکس باز تماس حاصل نمایید.

 

استفاده از روغن گیربکس مناسب

نوع روغن مصرفی برای گیربکس بسیار مهم است. و اینکه چرا باید هنگام انتخاب روغن گیربکس مناسب دقت کنیم در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

کارکرد بی عیب و نقص گیربکس : نقش روغن در گیربکس روانکاری قطعات داخلی گیربکس می باشد. در نتیجه عمر مفید این قطعات افزایش پیدا می کند و گیربکس دچار مشکل نخواهد شد.

کاهش حرارت داخلی گیربکس : از دیگر نقش های روغن گیربکس ، کاهش دادن حرارت موجود در داخل گیربکس است. بدین ترتیب که با چرخش روغن در گیربکس قطعات کمتر دچار حرارت خواهند شد. میزان کافی ایین روغن داخل گیربکس این چرخه را ادامه دار می کند.

جلوگیری از خوردگی قطعات گیربکس: کاربرد بعدی روغن در گیربکس کاهش میزان ساییدگی بین قطعات داخلی گیربکس است. بدین ترتیب که روغن بعنوان یک محافظ عمل کرده و اجازه ساییدگی و خوردگی قطعات به هم را نمی دهد. بنابراین سلامت قطعات در طولانی مدت حفظ می شود.

اما باید دقت داشت که با کاهش میزان روغن گیربکس از حد نرمال ، نقش آن در سلامت گیربکس کمرنگ خواهد شد. تا زمانی که در وقت معین تعویض روغن توسط تعمیرگاه تخصصی انجام پذیرد.

شما می توانید با مراجعه به تعمیرگاه گیربکس باز با کادر مجرب و ابزار و تجهیزات مدرن و تخصصی تعویض روغن خودرو تیگو 5 را انجام دهید.

 

اگر در انتخاب نوع روغن گیربکس این خودرو تا به حال اشتباه کرده اید و این اشتباه شما باعث وارد شدن صدمه به گیربکس خودرو تیگو 5 شما شده است بهتر است قبل از انجام هر کاری برای مشاوره و تعمیر گیربکس اتوماتیک با ما تماس بگیرید و سوال خود را مطرح کنید و از بهترین راهنمایی بهره ببرید.

5/5 - (2 نظر)