لرزش گیربکس تیگو ۷

در این نوشته از سایت گیربکس باز در مورد علت یا علل لرزش گیربکس تیگو 7 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم تا شما خواننده این محتوا بتوانید از بوجود آمدن هزینه های زیاد برای خودرو خود جلوگیری کنید با ما همراه باشید تا علل لرزش را بدانید و در زمان مواجه با این مشکل از راه حل پیشنهادی ما استفاده کنید.

 

لرزش گیربکس تیگو ۷

 

لرزش این خودرو چینی علل گوناگونی دارد و همچنین به نوع رانندگی خودرو هم بستگی دارد اما می توانیم اینگونه در چند مورد خلاصه کنیم که این موارد شامل کسری یا کثیف بودن روغن گیربکس خودرو , ایراد مبدل گشتاور , ایراد دبل گیربکس , ایراد بلبرینگ باشد.برخی از عوامل را برای شما شرح می دهیم اگر شما به موارد زیر دقت کنید و سرویس های دوره ای را انجام دهید می توانید حتی به تعمیر گیربکس تیگو 7 فکر هم نکنید و با هزینه مناسب از آسیب به خودرو خود جلوگیری کنید

 

علل لرزش گیربکس تیگو ۷

 

کسری یا کمبود روغن : اگر گیربکس خودرو شما روغن کم داشته باشد یا روغنی که در داخل گیربکس قرار داد کثیف یا سوخته باشد باعث لرزش گیربکس در زمان رانندگی می شود.

 

ایراد یا خرابی مبدل گشتاور : ایراد فنی یا خرابی مبدل گشتاور هم می تواند یکی از علل لرزش گیربکس خودرو همچنین زمانی که سرعت خودرو پایین است باشد.

 

رانندگی با سرعت غیراصولی : اگر شما با سرعت غیر اصولی حرکت کنید برای نمونه خودرو در دنده سنگین و سرعت شما خیلی کم باشد این مورد هم جزو علل لرزش گیربکس قرار می گیرد و به مرور زمان شما را به تعمیرگاه می کشاند.

 

ایراد دبل گیربکس : یکی از رایج ترین عوامل لرزش گیربکس ایراد در دبل می باشد که اگر دبل خراب باشد ضمن اینکه دبل خشک است , به علت خرابی دبل این لرزش در گیربکس هم اتفاق می افتد و خودرو بین تعویض دنده ها تقه می زند , همچنین در هنگام حرکت به سمت سرپایینی خودرو نگه نمی دارد و در حرکت به سمت سربالایی و شیب ملایم زمانی که دنده را در حالت D قرار میدهیم ماشین به سمت عقب حرکت می کند و ماشین در اصطلاح نگه نمیدارد.

 

موارد عیب یابی :

چه هنگامی این لرزش رخ می دهد ؟ لرزش گیربکس آیا در زمان رانندگی با سرعت کم , در زمان ترمز گرفتن , یا هنگام دور زدن رخ می دهد؟ حتما به صدای لرزش دقت کنید ! حتما دیگر علایم را بررسی کنید ؟ در صورت پیدا کردن علت لرزش با بررسی نکته هایی که در این نوشته ذکر کردیم بهترین کار این است که به یک تعمیکار متخصص در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید و حتما تعویض یا تعمیر قطعه های عیب دار را عقب نییندازید زیرا باعث آسیب بیشتر به دیگر قسمت های گیربکس می شود.

5/5 - (6 نظر)