داغ شدن گیربکس تیگو ۷

خودروی تیگو ۷ چری یکی از شاسی بلندهای معروف چینی در کشور ایران است که قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی، طراحی، مصرف بهینه سوخت، سرعت، مزایا، معایب مختلفی از سوی مصرف کنندگان شده است.این خودرو از گیربکس دوکلاچه قابل قبول استفاده می کند و شتاب خوبی را به چری تیگو ۷ می دهد.

 

داغ شدن گیربکس تیگو ۷

 

گیربکس دو کلاچه 6 سرعته چری تیگو هفت نیروی ایجاد شده توسط موتور خودرو را به چرخ های جلو انتقال می دهد و به شاسی بلند چینی با وزن تقریبی 1.5 تن اجازه می دهد از حالت سکون به سرعت تقریباً 100 کیلومتر در ساعت دست یابد.

 

مهمترین علل داغ شدن گیربکس تیگو ۷

 

خطاهای سیستم خنک کننده : خرابی در کار پمپ آب، فن یا رادیاتور می تواند منجر به عدم خنک سازی مناسب گیربکس و افزایش دمای آن شود.گرفتگی لوله ها و گذرگاه ها سیستم خنک کننده نیز احتمال دارد یکی دیگر از دلایل خرابی خنک کننده انتقال باشد.

 

خطا در روغن گیربکس : کم بودن سطح روغن گیربکس اتوماتیک یا استفاده از روغن نامناسب و بی کیفیت می تواند باعث این شود که اصطکاک زیاد و گرمای بیش از حد در گیربکس شود و عدم توجه شما به این مورد باعث می شود کار شما به تعمیر گیربکس تیگو ۷ بکشد , همچنین کثیف بودن و آلودگی روغن گیربکس هم یکی از این دلایل است و می تواند عملکرد آن را مختل کند و منجر به داغ شدن گیربکس خودرو شما شود.

 

مشکل در قسمت های داخلی گیربکس : خراب شدن یا سایش بیش از حد بلبرینگ‌ها ، بوش ها یا چرخ دنده ها می تواند باعث اصطکاک زیاد و گرمای بیش از اندازه در گیربکس شود.نقص در سیستم کلاچ در گیربکس های اتوماتیک دوکلاچه هم می تواند باعث گرم شدن بیش از حد گیربکس شود.

 

نقص در سیستم الکتریکی : خطا در عملکرد سنسورها، سیم کشی یا واحد کنترل گیربکس می تواند منجر به مشکلاتی در عملکرد انتقال و باعث افزایش دمای گیربکس اتوماتیک خودرو شما شود.

 

رانندگی نامناسب : رانندگی در سربالایی‌های طولانی با دنده سنگین، یدک کشی و یا شتاب گیری ناگهانی و مداوم می‌تواند به گرم شدن بیش از حد گیربکس منجر شود.

 

مشکل در سیستم اگزوز خودرو : انسداد یا خرابی سیستم اگزوز می تواند منجر به افزایش دما در محفظه موتور و داغ شدن بیش از حد گیربکس اتوماتیک شود.

 

بعد از بررسی علت داغ شدن گیربکس تیگو 7 شما خواننده گرامی این محتوا اگر علائمی مانند لرزش گیربکس، تاخیر در تعویض دنده، بوی سوختگی از گیربکس یا روشن شدن چراغ هشدار سریعا باید به مرکز خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید تا از اینکه ممکن است خسارت سنگینی به شما وارد شود جلوگیری کنید.

5/5 - (5 نظر)