تعمیر گیربکس فونیکس

برند جدید شرکت مدیران خودرو با اسم فونیکس که مختص خودروهای بروز و جدید یا رده بالای این گروه در سال 1400 ایجاد شده است، خودروهای شیک و امروزی شرکت چینی چری که به تازگی به بازار ایران راه پیدا کرده اند و ما در این نوشته از سایت گیربکس باز به بررسی مختصر و مفید در مورد گیربکس خودروهای می پردازیم تا شما کاربر محترم ضمن آشنایی با گیربکس این خودروها از نحوه نگهداری و تعمیرات آن هم اطلاع پیدا کنید پس با ما همراه باشید.

 

تعمیر گیربکس فونیکس

هزینه تعمیر گیربکس فونیکس

قبل از اعلام هزینه تعمیر باید راجب گیربکس این خودروها این مهم را بدانید که از گیربکس هفت سرعته DCT و یا گیربکس نه سرعته CVT بسته به تیپ خودرو که استفاده می کند که اگر مدل جدید اضافه شود ما هم این نوشته را بروز می کنیم، در مورد بحث هزینه مانند مابقی گیربکس های اتوماتیک اولین مورد بحث هزینه قطعات است و به میزان خرابی قطعات بستگی دارد و بعد از آن اجرت باز و بست و تعمیر یا تعویض قطعات گیربکس توسط تکنسین آن است که بهتر است شما به صورت حضوری به تعمیرگاه گیربکس باز با عیب یابی رایگان یا یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک معتبر مراجعه کنید و از هزینه به صورت دقیق یا حدودی اطلاع پیدا کنید.

 

علائم خرابی گیربکس فونیکس

با توجه به اینکه این خودروها به تازگی وارد کشور شده اند اطلاعات دقیق یا تجربه استفاده و پیدا کردن ایراد مختص این گیربکس ها به تعمیرگاه ها اطلاع داده نشده و مشتریان این مدل خودروها هنوز ایرادات خاصی را گزارش نکرده اند اما به صورت کلی ما به مهم ترین ایراداتی که ممکن است گیربکس خودرو شما را درگیر کنید اشاره می کنیم.

مورد اول بحث ایراد در تعویض دنده هاست که اگر یک گیربکس مشکل نداشته باشد دنده ها به آرامی و بدون هیچ تقه ای تغییر پیدا می کنند لذا اگر این مشکل در خودرو شما وجود دارد باید بدانید که گیربکس فونیکس شما ایراد دارد و باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مورد دوم بحث روشن شدن چراغ گیربکس خودرو می باشد که این چراغ نشان از این دارد که قطعا مشکلی در گیربکس خودرو فونیکس شما وجود دارد و اگر به آسانی از آن گذر کنید اشتباه بزرگی کرده اید و باید فورا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

مورد سوم بحث صداهای غیر عادی از سمت گیربکس فونیکس شما می باشد که مانند صدای ناله یا زوزه یا صدایی شبیه به ساییدگی به گوش شما می خورد که این مورد هم یکی از علت های خرابی گیربکس خودرو شماست.

مورد چهارم بحث لرزش و نشت روغن از سمت گیربکس خودرو می باشد چرا که کم شدن روغن از جای نشتی گیربکس به مرور باعث کم شدن سطح روغن و آسیب به گیربکس و همچنین لرزش غیر عادی هنگام شتاب گرفتن خودرو یا تغییر دنده از عوامل ایراد قطعات داخل گیربکس می باشد و شما باید فورا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

مراحل تعمیر گیربکس

پیدا کردن عیب گیربکس اولین مورد در تعمیر گیربکس این خودروها می باشد که توسط تکنسین متخصص و توسط دستگاه های تخصصی مخصوص تعمیر گیربکس اتوماتیک این عمل به صورت رایگان در گیربکس باز صورت می گرد.

مرحله دوم عیب یابی گیربکس باز کردن گیربکس و بررسی قطعات آن از حیث سالم بودن یا نیاز به تعمیر یا تعویض شدن است و قطعات توسط تکنسین فنی بررسی و به مشتری اعلام می شود.

مرحله سوم گیربکس جمع آوری شده و و مونتاژ مجدد صورت می گیرد و بعد از تست فنی خودرو با مشتری تماس گرفته شده و برای تحویل خودرو توسط تعمیرگاه اقدام می شود.

مهم ترین نکته در بحث تعمیر گیربکس فونیکس انتخاب تعمیرگاه مجاز و درست و متخصص در این زمینه می باشد که از آسیب های بعدی به خودرو شما جلوگیری می شود زیرا اگر یک تعمیرگاه بهترین باشد حتما از قطعات اصل و شرکتی استفاده می کند و همچنین با ضمانت تعمیر خیال شما را آسوده می کند.

 

جمع بندی این نوشته این است که شما باید در نگهداری و سرویس های دوره ای گیربکس فونیکس نهایت دقت را داشته باشید و اگر دچار مشکل فنی شدید حتما به تعمیرگاه خبره در این زمینه مراجعه کنید زیرا گیربکس مغز خودرو شماست و خراب شدن آن هزینه های سنگینی را به دوش شما می گذارد که شما با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی از این مشکلات جلوگیری می کنید

5/5 - (5 نظر)