روشن شدن چراغ گیربکس آریزو ۵

مالکین خودرو آریزو 5 این روزها با ایرادات مختلفی به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک گیربکس باز مراجعه می کنند و یکی از ایرادات شایع این گیربکس این خودرو ، روشن شدن چراغ گیربکس می باشد که در این نوشته از سایت تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو به بررسی مهم ترین عوامل این مشکل می پردازیم.

 

روشن شدن چراغ گیربکس آریزو ۵

 

این خطا یا روشن شدن چراغ و مواجه شدن با مشکل علل مختلف و گوناگونی دارد که در کمی پایین تر با بررسی دقیق تر موضوع را برای شما روشن می کنیم تا شما بتوانید با نگه داری مناسب تا حد ممکن از این ایراد جلوگیری کنید یا اگر نیاز به تعمیر گیربکس آریزو 5 خود داشتید دچار سردرگرمی نشوید و با اطلاعات کامل به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

علت روشن شدن چراغ گیربکس آریزو ۵

 

کم شدن روغن گیربکس اتوماتیک جزو اولین دلایل این ایراد است و اگر سطح روغن پایین بیایید این امر موجب اصطکاک بین قطعات داخلی گیربکس می شود و روشن شدن چراغ گیربکس خودرو آریزو 5 را به دنبال دارد ، پس بهتر است به صورت دوره ای سطح روغن گیربکس اتوماتیک را چک کنید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

 

ایرادات سنسورها : در بحث جا به جایی قدرت این خودرو سنسور های گوناگونی استفاده شده اند که از وظایف این سنسورها پاییدن راندمان گیربکس اتوماتیک است اگر هر کدام از این سنسور ها خراب شوند شما باید به این موضوع مشکوک باشید که علت روشن شدن چراغ گیربکس خودرو شما مربوط به این سنسور هاست و با تعویض قطعه این مورد رفع می شود.

 

ایراد قطعات داخل گیربکس اتوماتیک : اگر هر کدام از قطعات داخلی گیربکس آریزو 5 ایراد داشته باشند و زمان تعویض آن ها باشد می توانن یکی از علل روشن شدن چراغ گیربکس باشند و باید گیربکس باز شود و سلامت قطعات تست و قطعات معیوب با قطعات نو و سالم جایگزین شوند.

 

ایراد در سیم کشی گیربکس : اتصالات الکتریکی گیربکس اتوماتیک خودرو شما اگر به طور مناسب در جای خود قرار نگیرند یا قطع و وصل یا همان اتصالی داشته باشند می توانند باعث ارسال خطا به رایانه خودرو و در نهایت روشن شدن چراغ گیربکس خودرو شود و حتما باید این مورد توسط تکنسین متخصص چک شود.

 

ایراد در ساعت گیربکس : از وظایف ساعت گیربکس بررسی و کنترل راندمان گیربکس اتوماتیک است و اگر مشکلی در این قطعه ایجاد شود یا خراب شود می تواند باعث روشن شدن چراغ گیربکس خودرو آریزو 5 شما شود.

 

داغ شدن گیربکس اتوماتیک : اگر گیربکس خودرو شما فراتر از حد استاندارد گرم شود هم می تواند باعث روشن شدن چراغ گیربکس شود که این مورد اخطار به مالک خودرو است که گیربکس ایراد دارد.

 

حالت ضروری گیربکس آریزو 5 : بعضی از مدل های خودرو آریزو 5 دارای این حالت اضطراری هستند و اگر ایراد مهمی در گیربکس اتوماتیک خودرو شما ایجاد شده باشد این چراغ روشن می شود تا شما برای رفع ایراد اقدام کنید.

راه حل این مشکل چیست ؟

یکی از بهترین کارها برای حل این مشکل این است که در سریع ترین زمان ممکن با یک تعمیرگاه مجاز در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تماس بگیرید تا تکنسین آن بتواند ایراد را تشخیص و رفع کند ، زیرا روشن شدن چراغ گیربکس می تواند هزینه زیاد و آسیب جدی به گیربکس خودرو شما بزند.

5/5 - (4 نظر)