تعمیر گیربکس هایما S7

خودروی نیمه شاسی هایما S7 ، یک خودروی کلاس کراس اور میان رده است. به این معنی که شاسی ماشین های کراس‌ اور آمیخته از خودرو هاچ بک و خودرو شاسی‌ بلند می باشد. هایما اس هفت توسط شرکت هایما کشور چین طراحی و ساخته شده است و شرکت ایرانخودرو نماینده محصولات این شرکت در ایران است.

 

تعمیر گیربکس هایما S7

 

روزهای نخستین سال 2010 میلادی در یک معرفی خاص خودروهای شرکت چینی هایما این خودرو را با نام هایما هفت 7 معرفی نمود و بعد از مدتی در تابستان سال 2011 مدل جدید این خودرو را با نام هایما S7 که مجهز به گیربکس اتوماتیک بود را روانه بازار کرد و لازم به ذکر است که هایما S7 با گیربکس 6 دنده اتوماتیک و یک موتور 1.8 لیتری توربو شارژ رونمایی شد که توان حرکتی آن از ورژن قبلی بهتر بود.

 

هزینه تعمیر گیربکس هایما S7 اتوماتیک

برآورد هزینه تعمیر خودرو هایما به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این نوشته از سایت گیربکس باز برای اطلاع شما کاربران گرامی به چند مورد کوتاه اشاره خواهیم کرد.

مدل گیربکس : هایما S7 اتوماتیک از دو نوع گیربکس شش سرعته AT وCVT استفاده می کند که البته تعمیر گیربکس CVT عموما بعلت دشواری و چالش بیشتر، شامل هزینه بیشتری از تعمیر گیربکس AT می شود.

نوع تعمیر : هزینه تعمیر بستگی به نوع مشکل گیربکس شما دارد. برخی از تعمیرات سطحی، ساده و سریع هستند و زمان کمتری از تعمیرکار می گیرد. اما در دیگر موارد پر چالش و پیچیده که به زمان و مهارت بیشتر تعمیرکار نیاز است هزینه تعمیر نیز افزایش می یابد.

محل تعمیر : هزینه تعمیر گیربکس هایما در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی در مناطق مختلف یک شهر نیز می تواند متغیر باشد.

قطعات یدکی خودرو : چنانچه حین تعمیر گیربکس هایما نیاز به خرید و یا تعویض قطعه مرتبط با مشکل موجود باشد، هزینه تامین این قطعه نیز بر هزینه نهایی تاثیر می گذارد.

برای اطلاع از قیمت دقیق تعمیر گیربکس هایما S7 اتوماتیک بهتر این است که به یک تعمیرگاه مجاز و متخصص در تعمیر گیربکس های چینی مراجعه نمایید و همچنین می توانید با تماس با مجموعه گیربکس باز و توضیح مشکل خودرو و دریافت مشاوره ، یک برآورد تقریبی از هزینه تعمیر گیربکس داشته باشید.

و کلام آخر ، توجه داشته باشید گیربکس اتوماتیک هایما S7 نسبت به گیربکس های دستی، ملزم به مراقبت و نگهداری بیشتر و دقیقتری می باشد. لذا سرویس های دوره ای خودرویتان را فراموش نکنید و با مراجعه به موقع از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری نمایید.

.

مشکلات گیربکس هایما s7

سر و صدای گیربکس هایما S7: گاها این سر و صدا می تواند به دلیل آسیب دیدگی یا فرسودگی چرخ دنده ها ، بلبرینگ ها یا دیگر اجزای داخلی گیربکس باشد.

روغن گیربکس هایما S7: تعویض منظم و انتخاب مناسب روغن گیربکس می تواند از بروز بسیاری از مشکلات احتمالی گیربکس خودروی شما جلوگیری کند.

گیربکس اتوماتیک هایما S7: مشکل در تعویض دنده، مشکل در حرکت خودرو و گیر کردن در دنده از علائم و مشکلات مربوط به گیربکس اتوماتیک خودرو می باشد.

ریپ زدن گیربکس اتوماتیک هایما S7: ریپ زدن یعنی ؛ لرزش های مکرر به همراه صدای غیر عادی با مکث و نوسان دور موتور. این مشکل به دلایل مختلفی بروز می کند.

 

ایرادات شایع گیربکس اتوماتیک هایما S7

  1. از اصلی ترین عیوبی که گیربکس اتوماتیک هایما دارد لرزش گیربکس و موتور خودرو می باشد.
  2. ضربه زدن ، ریپ و تقه زدن گیربکس در زمان حرکت نیز یکی دیگر از عیوب آن می باشد.
  3. خودرو هایما علاوه بر موارد ذکر شده ، ممکن است با مشکلاتی همچون خرابی کامپیوتر یا ECU گیربکس، نقص شیربرقی، مشکل روغن و فیلتر روغن و نقص ساعت گیربکس مواجه شود که بر عملکرد گیربکس هایما اثر سو می گذارد.
  4. اگر هنگام رانندگی متوجه بوی سوختگی از خودرو هایما شدید ، می تواند نشانه ای از حرارت و داغ شدن بیش از اندازه روغن گیربکس باشد. توجه داشته باشید که به محض بروز چنین موردی خودروی خود را به سمت تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک هایما S7 هدایت کنید.
  5. هنگامی که متوجه شدید قدرت و شتاب خودرو هایما نسبت به قبل از آن کم و کمتر می شود این احتمال را قائل شوید که مقدار مناسب روغن گیربکس کاهش یافته و یا دچار نشتی شده است.
  6. در صورت مواجه شدن با موارد ذیل در صدد رفع مشکل باشید زیرا باعث بروز مشکلای برای گیربکس اتوماتیک هایما S7 می شود.
  7. سرو صدای خودرو هایما S7 در حالت خلاص : هنگامی که قطعات گیربکس فرسوده و آسیب دیده باشند و یا روغن گیربکس کثیف باشد ، هنگام خلاص شدن
  8. ماشین سر و صداهایی احساس خواهید کرد. که با مراجعه به موقع به تعمیرگاه و اقدامات لازم این مشکل رفع می شود.
5/5 - (2 نظر)